ادامه بارش‌های بهاره در سیستان و بلوچستان؛

۱۶ میلی متر باران در «چاه رحمن» زاهدان بارید

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته از حدود ۵۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی نیمه شمالی استان بارندگی گزارش شده که بیشترین بارش با میزان ۱۶ میلی متر در چاه رحمن زاهدان ثبت شده است.

کد خبر: ۵۸۳۰۰
۱۱:۳۵ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ محمود دیانتی اظهار کرد: پیرو هشدار سطح زرد و نارنجی روز‌های یکشنبه و دوشنبه گذشته، دیروز فعالیت سامانه بارشی در استان آغاز شد و حدود ۵۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی نیمه شمالی استان بارندگی گزارش کردند.

 

وی افزود: تا صبح امروز بیشترین بارش‌ها به ترتیب از ایستگاه‌های «چاه رحمن» زاهدان با ۱۶، «درودی نرون» خاش ۱۲.۵، «تمندان» خاش و «مرکز تحقیقات» زاهدان ۱۱.۵، «کلات سیاه» زاهدان ۱۱، «کوشه» خاش ۹.۵ و «خیرآباد بالای» زاهدان ۹ میلی متر گزارش شده است.

 

معاون فنی و توسعه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در جریان این سامانه بارشی از ۱۸ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی شمال استان نیز بارش‌های پراکنده گزارش شده که بیشینه بارش‌های این منطقه با میزان ۳ میلی متر در «تیمور آباد» هامون و «محمد شاه کرم» زهک ثبت شده است.

 

دیانتی ادامه داد: همانطور که انتظار می‌رفت بارش‌های روز گذشته شدید نبود و خطری برای مردم استان به ویژه شهرستان خاش و زاهدان در پی نداشت.

 

وی تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از روز چهارشنبه سامانه بارشی جدید وارد استان می‌شود که از این سامانه قویتر است و بارش‌های بیشتری به همراه دارد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: این سامانه ابتدا نواحی مرکزی و جنوب استان را فرا میگیرد، اما روز پنجشنبه فعالیت آن در سطح استان ادامه می‌یابد.

 

دیانتی تصریح کرد: اوج فعالیت این سامانه بارشی روز‌های پنجشنبه و جمعه پیش رو است که در برخی مناطق منجر به آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب در رودخانه‌های فصلی و لغزندگی برخی محور‌های مواصلاتی استان می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شاخص‌های هم‌رفت، وقوع صاعقه و تگرگ نیز در مدت فعالیت این سامانه بارشی در استان محتمل است.

 

این مسئول گفت: توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد درحاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری و از رفتن به ارتفاعات پرهیز شود.

 

دیانتی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی پیش روی استان توصیه می‌شود از گرده افشانی نخل‌ها در جنوب استان پرهیز شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: