رئیس خانه صمت ایران:

کرونا را در اقتصاد ایران به فرصت تبدیل کنیم/ معدن جایگزین خوبی برای نفت است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اعتقاد بر اینکه می‌توان کرونا را به فرصتی برای اقتصاد کشور تبدیل کرد، گفت: کشور پتانسل بالایی در حوزه معدن دارد که به دنبال کاهش بهای نفت می‌توانیم بر این حوزه در اقتصاد کشور تمرکز کرده و آن را جایگزین نفت کنیم.

کد خبر: ۵۸۲۳۳
۰۸:۵۴ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ عبدالوهاب سهل آبادی درباره وضعیت اقتصاد ایران در صورت تداوم شیوع کرونا در کشور، اظهار کرد: هنوز در ایران و سایر کشور‌ها زمان دقیقی برای مهار ویروس کرونا اعلام نشده و به طور قطع کنترل آن نیازمند کمک همگانی و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر، محیط کار و تولید و حتی خانه است.

 

وی گفت: متاسفانه امروز تعدادی از مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت کنترل شیوع ویروس کرونا بی توجه هستند و شهر به همان حالت رفت و آمد‌ها و شلوغی گذشته بازگشته است.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اعتقاد بر اینکه در حال حاضر بخش تولید تمام پشتوانه اقتصاد ایران است، تصریح کرد: به دلیل کاهش شدید بهای نفت، کشور دیگر نمی‌تواند به این پشتوانه متکی باشد، بنابراین تولیدکنندگان و بخش تولید باید برای حفظ تولید خود در سایه حمایت دولت به صورت جهادی وارد عمل شوند تا بتوانیم با هزینه‌ای کمتر از بیماری کرونا رها شده و جهش تولید ایجاد کنیم.

 

وی درباره اینکه در شرایط کنونی کرونا چگونه می‌توان به جهش تولید رسید؟ اظهار کرد: اشتیاقی که اکنون در بخش تولید وجود دارد، تفاوتی با سال‌های گذشته نکرده، حتی کرونا سبب تعطیلی بخش تولید نشده است.

 

سهل آبادی بیان اینکه به دلیل افت بهای نفت و از دادن درآمد‌های آن، برای جهش تولید در سال جاری می‌توان بر پتانسیل‌های دیگر کشور تمرکز کرد، توضیح داد: ایران ظرفیت بالایی در حوزه معدن دارد و با همراهی دولت می‌توان این بخش را جایگزین نفت کرد.

 

وی تاکید کرد: با وجود امکانات بالای بخش معدن، طی سالیان گذشته ظرفیت‌های این حوزه مغفول مانده است، تصریح کرد: در حالیکه بخش معدن می‌تواند جبران کمبود فروش نفت را در کشور کند و جایگزین مناسبی در بودجه باشد.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه بخش تولید باید تمام شرایط و نکات ایمنی را برای کارگران مهیا کند، تاکید کرد: کارگران به عنوان سرمایه‌های کشور در این مقطع زمانی نیازمند حمایت دولت هستند.

 

وی در مورد افزایش حقوق کارگران نیز تصریح کرد: امروز حقوق کارگران با سطح هزینه‌های موجود همخوانی ندارد و کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد بنابراین انتظار می‌رود دولت بسته‌های حمایتی بیشتری را به کارگران ارائه دهد تا انگیزه کار و تلاش در بین کارگران کم نشود.

 

سهل آبادی در خصوص اقتصاد ایران در دوران پساکرونا، گفت: به طور قطع می‌توانیم کرونا را به فرصت تبدیل کنیم چرا که حتی سایر کشور‌های دنیا پیش از این ویروس با ایران در تعاملات تجاری نبودند و کشورمان را از لحاظ اقتصادی ضعیف کردند.

 

وی با اعتقاد بر اینکه امروز آسیبی که کشور‌های اروپایی و آمریکا از کرونا می‌بینند بیشتر از ایران است، توضیح داد: این کشور‌ها هیچ آمادگی را برای اداره این مدل اقتصاد و سختی را ندارند، اما ایران از مدت‌ها قبل در جنگ اقتصادی و تحریم‌ها قرار داشته به این دلیل آمادگی بهتری برای گذر از بحران کرونا دارد.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران حتی پیش از کرونا به دلیل تحریم‌ها و فشار‌ها ضعیف و شرایط سختی را داشت، تصریح کرد: البته جامعه ایرانی نشان داده که نسبت به فشار‌ها تحمل بالایی دارند و و با همراهی مسئولان، تشکل‌ها و بخش خصوصی به طور قطع مقطع روشنی پیش روی اقتصاد ایران خواهد بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: