در سال گذشته اتفاق افتاد؛

شکارچیان غیرمجاز و بلایی که بر سر گونه‌های جانوری می‌آورند

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: طی یک سال گذشته ۳۱ راس گونه جانوری پستاندار، تعداد ۱۴۷ قطعه پرنده و ۶۷ قطعه انواع ماهی رودخانه‌ای در مناطق مختلف استان طعمه شکارچیان غیرمجاز شدند.

کد خبر: ۵۸۱۵۴
۱۴:۱۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ اسماعیل قلی‌زاده در رابطه با تعداد گونه جانوری پستاندار شکار شده در استان طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته ۳۱ راس گونه جانوری پستاندار شامل پنج راس کل و بز، ۱۹ سر خرگوش، ۲ راس قوچ و میش، سه قلاده روباه، یک قلاده گرگ و یک راس آهو و نیز تعداد ۱۴۷ قطعه پرنده شامل مرغابی، کبوتر چاهی، کبک، چکاوک و سار در مناطق مختلف استان طعمه شکارچیان غیرمجاز شدند.
 
وی با بیان اینکه ۷۶ قطعه انواع ماهی رودخانه‌ای در استان توسط شکارچیان غیرمجاز صید شده است، افزود: تعداد پرندگان زنده‌گیری شده ۱۳۵ قطعه شامل بالابان، کبک، سهره و دلیجه بوده و نگه‌داری و خرید و فروش پرندگان شکاری دو فقره شامل قرقی و دلیجه بوده است، قابل ذکر است در سال گذشته دستگیری در هنگام شروع به کار ۵۸ مورد بوده است.
 
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته ۱۰۷ قبضه سلاح شکاری که ۳۲ قبضه آن غیرمجاز و ۷۵ قبضه مجاز بوده و ۱۲۰۴ فقره ادوات شکار شامل فشنگ، قطار فشنگ، دوربین چشمی، قفس، پروژکتور و چراغ قوه از شکارچیان خاطی کشف و ضبط شد.
 
قلی‌زاده با بیان اینکه مجموع متخلفان دستگیر شده در سال گذشنه ۲۶۴ نفر بوده است، اظهار کرد: همه پرونده‌های تخلف شکل گرفته در طی مدت یاد شده ۱۹۴ فقره است که ۳۳ مورد از این پرونده‌ها مختومه اعلام شده و ۱۲ فقره رای برائت صادر شده و ۱۴۹ پرونده نیز در جریان است.
 
وی با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ ۲ میلیارد و ۲۷۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال ضرر و زیان به محیط‌زیست استان زنجان وارد شده است، افزود: مبلغ ۸۲۶ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۷۵۰ ریال میزان ضرر و زیان وصول شده در طی سال گذشته است.
 
این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۹ مورد فقره در واقع بیش از ۲۵۰ هکتار آتش‌سوزی مرتع و جنگل‌های استان اتفاق افتاده و در مجموع ۱۷ مورد از مراتع استان تخریب شده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته، ۲۸ مورد تخلف دیگر از جمله تغییر کاربری زمین، حفر چاه مجاز، برداشت غیرمجاز شن و ماسه رخ داده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: