خسارت ۳۸ میلیاردی سرمای بهاره به کشاورزی ساوه/ حال انارستان‌ها خوب است

معاون فنی و اجرایی جهادکشاورزی ساوه از بروز خسارت ۳۸ میلیارد تومانی به باغات و مزارع این شهرستان در پی سرمازدگی بهاره خبر داد.

کد خبر: ۵۸۱۱۲
۱۲:۴۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ محمودرضا خلیلی اظهار کرد: بارندگی‌های چند روزه اخیر در ساوه در فصل مناسبی از مرحله داشت محصولات کشاورزی رخ داده که باعث افزایش عملکرد محصولات کشاورزی می‌شود، اما سرمازدگی محصولات ناشی از برودت هوا و تگرگ، خساراتی را به بخش کشاورزی در حوزه باغی و زراعی تحمیل کرد.
 
وی با بیان اینکه ۹ هزار هکتار از اراضی شهرستان متحمل خسارتی بین ۴۰ الی ۵۰ درصد شده است، گفت: از این میزان هشت هزار هکتار اراضی جو و هزار هکتار اراضی گندم بوده است.
 
وی گفت: سرما و برف سبب خوابیدن ساقه محصولات زراعی مانند جو و گندم شده است و در مزارع گندم به دلیل اینکه محصول تولیدی به مرحله خوشه زدن نرسیده، شدت خسارت بسیار کمتر از محصول جو است.
 
این مقام مسئول در جهادکشاورزی ساوه در ادامه گفت: سرمای بهاره ناشی از بارش به صورت برف و تگرگ به ۳۰۰ هکتار از محصولات سردرختی باغی و گردو و بادام در بخش نوبران به ۲۵ درصد محصول خسارت وارده کرده است.
 
وی بیان کرد: میزان برودت و دمای سرمازدگی ۲۱ فروردین ماه سال‌جاری در برخی نقاط شهرستان ساوه واقع در بخش نوبران به منفی ۶ درجه کاهش یافته بود که منجر به بروز پدیده سرمازدگی شد.
 
خلیلی افزود: با وجود اینکه پیش‌بینی شده بود که احتمال سرمازدگی باغات انار نیز وجود خواهد داشت، اما خوشبختانه پس از بررسی‌های کارشناسی مشکل خاصی برای انارستان این شهر بوجود نیامده و یاقوت سرح ساوه تاکنون از سرمای بهاره در امان بوده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: