رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس خبرداد:

الزام اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی‌های شهری بندرعباس/ تداوم ضدعفونی پایانه مسافربری

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها و تداوم ضدعفونی و گندزدایی تاکسی‌های شهری و پایانه مسافربری خلیج فارس خبر داد.

کد خبر: ۵۸۱۱۰
۱۲:۴۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ سعید حسینی پور صبح امروز (۲۵ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه نظافت و ضدعفونی مستمر برای ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می‌پذیرد، اظهار کرد: تمهیدات پیشگیرانه مختلفی با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده که شست‌وشو و ضدعفونی مستمر محیط پایانه مسافربری خلیج فارس و تاکسی‌های شهری بندرعباس از آن جمله به شمار می‌رود.
 
وی با بیان اینکه تمام تاکسی‌هایی که در شهر بندرعباس فعال هستند باید با همکاری رانندگان ضدعفونی شوند، تصریح کرد: این طرح در سطح شهر به منظور ارتقای سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از اسفند ۹۸ به صورت چند نوبت در روز در حال اجرا است.
 
حسینی‌پور ادامه داد: طبق مصوبه وزرات بهداشت در خصوص الزام رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور، حفظ سلامت رانندگان و مسافران، در تاکسی‌های درون شهری حداکثر سه نفر مسافر و با احتساب راننده چهار سرنشین در نظر گرفته شده است.
 
وی بیان کرد: در همین راستا در صندلی عقب خودرو حمل و نقل عمومی بیش از دو مسافر و صندلی جلو بیش از یک مسافر مجاز به سوار شدن نیستند.
 
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: فرآیند‌های بهداشتی و ضدعفونی جهت پیشگیری از بیماری کرونا همچنان تداوم خواهد یافت و از شهروندان می‌خواهیم که به منظور حفظ سلامت خود و دیگران توصیه‌های بهداشتی را در اماکن و وسایط حمل و نقل عمومی رعایت کنند.
 
حسینی پور در ادامه با تاکید بر اهمیت فاصله گذاری اجتماعی بین شهروندان، بیان کرد: تردد اتوبوس‌های درون‌شهری به دلیل ازدحام جمعیت و افزایش سرعت انتقال ویروس کرونا، تا اطلاع ثانوی فعالیت اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری بندرعباس متوقف و ممنوع است.
 
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: هریک از شهروندان خود به تنهایی می‌توانند مسئول نظارت بر کار و فعالیت تاکسیرانان باشند و در مواجهه با نقض قوانین لازم الاجرا به عنوان یک شهروند مسئولیت پذیر و مطالبه گر از رانندگان تاکسی درخواست کنند که بیش از دو سرنشین در صندلی عقب خودرو سوار نکنند و در صورت عدم رعایت، تخلف را به بازرسین سازمان گزارش دهند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: