مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

ثبت‌نام ۶۰۰۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری در لرستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از ثبت‌نام ۶۰۰۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری در استان خبر داد.

کد خبر: ۵۸۰۸۹
۱۱:۳۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ علی آشتاب امروز در جمع خبرنگاران گفت: طبق آخرین آمار سامانه ثبت‌نام بیمه بیکاری، ۶۱۷۱ نفر تابه‌حال در استان ثبت‌نام کرده‌اند.
 
وی با اشاره به بیکاری نیروی کار در استان اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده از طرف سازمان تامین اجتماعی افرادی که واجد شرایط باشند به مدت سه ماه تحت حمایت بیکاری قرار می‌گیرند و در این رابطه هیچ گونه نیازی به مراجعه حضوری نیست و تمام مراحل به صورت سیستمی صورت می‌گیرد.
 
این مسئول مهم‌ترین معضل در بحث بیماری کرونا را بیکاری نیروی کار در سطح استان دانست و افزود: این بیماری به بخشی از نیروی کار به خصوص در بخش خدمات اعم از رستوران‌ها، سالن‌های پذیرایی، اغذیه‌ها و واحد‌هایی که با مواد غذایی سروکار دارند آسیب‌زده است.
 
آشتاب با اشاره به راه‌اندازی سامانه بیمه بیکاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هماهنگی سازمان تامین اجتماعی گفت: افراد با مراجعه به این سامانه ثبت‌نام کرده اند و با هماهنگی صورت گرفته، اطلاعات این افراد به صورت سیستمی به تامین اجتماعی ارجاع داده می‌شود و با بررسی شرایط بیمه بیکاری که افراد حتما باید سابقه بیمه پردازی و مشمول قانون کار باشند صورت می‌گیرد و نیازی به مراجعه حضوری نیست.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی لرستان با تأکید بر این که همه مراجعات به ادارات را به حداقل ممکن رساندیم، بیان کرد: برای مقررات بیمه بیکاری، نیاز به مراجعه حضوری برای انجام حضوروغیاب نیست و تا پایان فروردین ماه همه جلسات هیئت‌های تشخیص حل اختلاف و مجامع کارگری و کارفرمایی را تعطیل کرده‌ایم و ازآنجاکه سلامت نیروی کار اولویت اصلی ماست با حفظ سلامت در فضای الکترونیکی خدمات را ارائه خواهیم داد.
 
وی با بیان اینکه بحث مهم امروزه ما اشتغال روستاییان و عشایر می‌باشد، تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه‌ای به شکل مجازی، جلساتی را با بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی و با نظارت استانداری برگزار می‌کنیم که به صورت سیستمی و با ارتباط‌گیری با مجریان مسائل و مشکلات مطرح می‌شوند و نهایتاً طرح تصویب و به بانک ارجاع می‌شود و در این زمینه هم نیازی به مراجعه حضوری نیست.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: