دشت‌هایی که تشنگی را فریاد می‌زنند...

مدیر منابع آب شهرستان کوهرنگ و فارسان چهارمحال و بختیاری با اشاره به افت کمی و کیفی آبخوان‌ها در چهارمحال و بختیاری، گفت: دشت‌های استان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند که عمده این دشت‌ها در حوزه بهشت‌آباد قرار دارد.

کد خبر: ۵۸۰۲۳
۰۹:۰۹ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ سیدهاشم فاطمی با بیان اینکه دشت‌های چهارمحال و بختیاری از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند، اظهار کرد: از ۱۰ دشت اصلی در استان، ۶ دشت ممنوعه و ۴ دشت نیز در حال حاضر ممنوعه بحرانی است.
 
مدیر منابع آب شهرستان کوهرنگ و فارسان اضافه کرد: از ۱۰ دشت چهارمحال و بختیاری ۶ دشت در حوزه بهشت‌آباد قرار دارد که از این تعداد نیز ۳ دشت نیز ممنوعه بحرانی است.
 
وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری خشک‌ترین استان کشور از نظر بارندگی در سال‌جاری است، خاطرنشان کرد: متأسفانه پیش‌بینی می‌شود روند دشت‌های چهارمحال و بختیاری با شرایط موجود به سمت بحرانی‌شدن پیش بروند.
 
فاطمی همچنین با اشاره به افت کمی و کیفی آبخوان‌ها در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: بیش‌ترین نیاز مردم استان در بخش شرب، کشاورزی و صنعت از طریق آب‌های زیرزمینی در دشت‌ها تأمین می‌شود، برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی می‌تواند امنیت آب شرب ما را به مخاطره بیندازد.
 
مدیر منابع آب شهرستان کوهرنگ و فارسان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهر‌هایی از جمله بروجن، فرخشهر، کیار، فرادنبه، سفیددشت، شهرکرد و وردنجان با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند، همچنین صنایع بزرگ ما مانند فولاد، سیمان و شهرک صنعتی شهرکرد نیز برای تأمین آب با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: