فرماندار دلگان:

جبهه مقابله با کرونا را نباید رها کنیم

فرماندار دلگان سیستان و بلوچستان گفت: بازگشایی تدریجی برخی صنوف به منزله رها کردن کار توسط مردم نیست، هنوز در جنگیم، بنابراین جبهه مقابله با کرونا را نباید رها کرد.

کد خبر: ۵۷۸۹۴
۰۹:۰۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ مجتبی شجاعی بیان کرد: گرچه دستورالعمل بازگشایی محیط‌های کسب و کار به شرط اخذ مجوز‌های لازم بهداشتی و با رعایت اصول بهداشتی داده شده، اما برای حفاظت جان مردم به همکاری بیش از پیش کسبه نیاز داریم.

 

وی ادامه داد: مردم اشتباه نکنند، سطح مراقبت را کاهش ندهند، در مقطع حساسی از مقابل با کرونا هستیم، وقت سستی، کم کاری و غفلت نیست، غفلت کنیم تلفات داده و کار سخت‌تر می‌شود.

 

وی اظهار داشت: بازگشایی صنوف فضیلت نیست، اضطرار است و مسابقه در بازگشایی صنوف توسط کسبه اشتباه هست و حال بنا به برخی ضرورتها، بازگشایی‌ها می‌بایست تدریجی، پلکانی و بر اساس نظام و پروتکل طراحی شده باشد و در شرایط فعلی نیز تشدید نظارت‌ها مهم است.

 

مقام عالی دولت در دلگان افزود: هنوز اسب کرونا مهار نشده، اتفاق امیدوار کننده‌ای رقم نخورده و این بازگشایی صنوف زمینه کنار گذاشتن احتیاط یک ماه اخیر نباشد.

 

شجاعی گفت: دولت اجازه بازگشایی صنوف را مشروط به دریافت تأییدیه تعهدنامه، گواهی سلامت از وزارت بهداشت، اخذ کد بهداشتی و نصب در واحد صنفی نموده و تا این شرایط فراهم نشود اجازه بازگشایی هیچ صنفی را نمی‌دهیم و اگر صنفی هم پس از ایجاد شرایط فوق بازگشایی شد، هر زمان شرایط بهداشتی در آن رعایت نشود مجدد بسته خواهد شد.

 

وی گفت: واحد‌های صنفی که گواهی سلامت و بارکد ادامه فعالیت را دریافت می‌کنند مکلفند بهداشت محیط کسب و کار، بهداشت فردی شاغلان و بهداشت مشتریان و مراجعان را رعایت کنند.

 

فرماندار دلگان اظهار کرد: همه شرایط سخت این روز‌های کسبه را درک میکنیم، شرمنده آن‌ها هم هستیم و از فداکاری آنان هم آگاهیم، اما تنها بحث سلامت نیست، بحث، بحث جان هم وطنانمان است و جامعه در پیچ سخت فعلی نیاز به تحمل سختی و همراهی و وحدت دارد تا کرونا شکست بخورد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: