معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی از امروز در اردبیل آغاز شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از اجرای گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی برای مهار بیماری کووید ۱۹ از امروز در اردبیل خبر داد.

کد خبر: ۵۷۸۵۹
۱۵:۴۸ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ بابک نخستین اظهار کرد: این طرح مطابق با تصمیمات کشوری و استانی ستاد مبارزه با کرونا اجرایی می‌شود که امیدواریم مردم طبق روز‌های گذشته با رعایت این فاصله دانشگاه را در مبارزه با بیماری کرونا یاری کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: در این طرح تلاش می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کنترل تجمعات و کاهش تماس‌های بین افراد از محدودیت‌های قبلی فعالیت اصناف کم ریسک به صورت محدود و به شرط عدم تجمع و عدم پذیرش مشتری به صورت پذیرایی در محل و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی کاسته شود.
 
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: متصدیان این اماکن مکلف به اخذ گواهی بهداشتی و سپردن تعهد در درگاه وزارت بهداشت به آدرس الکترونیکی salamat.gov.ir و اخذ شناسه فعالیت از این سامانه می‌باشند.
 
نخستین افزود: همچنان فعالیت اماکن با ریسک بالا ممنوع بوده و تا اطلاع ثانوی و ورود به فاز دیگر اپیدمی حق فعالیت نخواهند داشت.
 
وی اضافه کرد: بازار‌های مسقف، مجتمع‌های تجاری، بازار‌های روز و مرکزی، اغذیه‌ها و طباخی‌ها و فست فودها، رستوران‌ها و مراکز طبخ فقط به شرط بیرون‌بر و عرضه خارج از محل و احراز و رعایت شرایط بهداشتی مربوط مجاز خواهند بود.
 
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین تعطیلی آموزشگاه‌های رانندگی، باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های بدن‌سازی، ماساژ و ورزشی را نیز یادآور شد و اظهار کرد: استخرها، مراکز آبدرمانی و گرمابه‌ها، اماکن اقامتی و هتل‌ها، سفره‌خانه‌ها، قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا‌ها و کافی شاپ‌ها نیز در این ایام تعطیل هستند.
 
نخستین ادامه داد: مراکز بازی و تفریحی دسته جمعی، گیم نت‌ها، تالار‌های پذیرایی، سالن‌های مراسم و باغ تالار‌ها و آرایشگاه‌های مردانه و زنانه نیز در گام دوم اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تعطیل خواهند شد.
 
وی با تاکید بر به تشدید نظارت‌های کارشناسان ستاد مقابله با کرونا استان و کارشناسان بهداشتی در سطح استان از امروز خاطرنشان کرد: سایر اصناف غیر از موارد دهگانه در صورت عدم رعایت مقررات بهداشتی مربوط و عدم ثبت و اخذ مجوز و کد بهداشتی موقت و یا وجود تجمعات غیرضرور که به تشخیص کارشناسان ستاد مقابله با کرونا و یا بازرسین بهداشتی، سلامت عمومی مردم را به مخاطره اندازد طبق مقررات ضمن ممانعت از فعالیت اینگونه اماکن، برخورد قانونی لازم را به عمل خواهند آورد.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه متاسفانه هنوز روند صعودی بیماری در استان ادامه دارد، گفت: تغییری در روند کنترل بیماری مشاهده نمی‌شود.
 
نخستین از مردم تقاضا کرد؛ در صورتی که کار ضروری و واجب نداشته باشند از خارج شدن از خانه و افزایش تردد در سطح شهر و یا مراجعه به مراکز خرید و... جدا خودداری نموده و تمامی مدافعان سلامت در مراکز بهداشتی و درمانی و همکاران ارگان‌های دخیل در برنامه مقابله با این بیماری را یاری نمایند تا هر چه زودتر شاهد بهبود وضعیت سلامت عمومی و شروع فعالیت‌های عادی مردم باشیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: