سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی کردستان:

عملیات مبارزه با آفات در ۷۵۰۰ هکتار از مزارع کردستان انجام شد

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: عملیات مبارزه با آفات در هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از سطح مزارع کردستان انجام شد.

کد خبر: ۵۷۴۹۹
۱۱:۱۳ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ فریدون حامدی صبح چهارشنبه در اولین جلسه کمیته پایش و پیش آگاهی زراعت استان کردستان اظهار داشت: افت سن گندم و علف‌های هرز در بسیاری از مزارع مشاهده شده است.
 
وی افزود: به همین دلیل مبارزه با این آفت‌ها از اول بهار آغاز شده و تاکنون در هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مبارزه بر علیه این آفات انجام شده است.
 
سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: این میزان مبارزه شامل شش هزار و ۵۰۰ هکتار علیه علف‌های هرز پهن و نازک برگ و یک هزار هکتار نیز علیه سن گندم است.
 
حامدی یادآور شد: هم اکنون نیز بازدید‌ها از مزارع برای بررسی ریزش سن گندم انجام می‌شود که بیشترین میزان آن در شهرستان‌های دهگلان، دیواندره و بیجار انجام شده است.
 
۱۰ هزار و ۵۰۰ تن کود شیمایی در کردستان تامین شد
مدیر شرکت خدماتی و حمایتی سازمان جهاد کشاورزی نیز در این جلسه بیان کرد: از هشتم اسفند ۹۹ تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ تُن کود برای کشاورزان این استان تخصیص یافته که حدود شش هزار و ۵۰۰ تُن از این میزان در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.
 
علی شهیاد گفت: بقیه سهمیه نیز در چند روز آینده به استان منتقل می‌شود تا در فصل مصرف کود‌های شیمیایی مورد استفاده بهره برداران قرار گیرد.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: