فرماندار آبادان:

هیچ دستگاه و یا شرکت و موسسه‌ای نباید از حقوق کارکنانش بکاهد

فرماندار آبادان گفت: هیچ دستگاه، شرکت و موسسه‌ای نباید به بهانه تعطیلی و نیمه تعطیلی‌ها در آبادان از حقوق و مزایای کارکنانش بکاهد و در صورت کوتاهی کارکنان، متخلفان را معرفی کنند.

کد خبر: ۵۷۲۵۶
۱۵:۰۷ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ زین العابدین موسوی اظهار کرد: اگر توفیقی در خصوص کنترل شیوع ویروس کرونا تاکنون در آبادان داشته‌ایم با همکاری بخش عظیمی از مردم آبادان است.
 
وی افزود: چنانچه آماری از توقف خارج شود، علتش بی‌اهمیتی کسانی است که نه تنها در خانه نمی‌نشینند بلکه هر روز برای ورود و خروج تفریحی‌شان با آن‌ها مجادله داریم و به زحمات و ایستادگی‌های مردم بی‌احترامی می‌کنند.
 
فرماندار آبادان تأکید کرد: اگر این افراد دستورالعمل‌های قرنطینه را جدی نگیرند برنامه جدی برای برخورد قانونی داریم.
 
موسوی تصریح کرد: افرادی که مبتلا هستند و خود قرنطینه‌اند، نباید با کسی کوچک‌ترین رابطه‌ای داشته باشند و باید خانواده‌هایشان آن‌ها را در محیطی به طور کامل بسته قرار دهند و فقط تغذیه آن‌ها را با رعایت اصول بهداشتی تأمین کنند.
 
وی ادامه داد: همچنین لازم است که دانشکده علوم پزشکی مشخصات و آدرس افراد مبتلای خود قرنطینه و حتی افراد در دوره نقاهت را در اختیار پلیس بگذارد تا نظارت جدی بر ارتباطات آن‌ها شود.
 
فرماندار آبادان به روند ضدعفونی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در نظر است مسئولیت و اجرای امر ضدعفونی در وجب‌به‌وجب آبادان و به طور مستمر در برنامه‌ای مدون به همه ادارات، سازمان‌ها و مؤسسه‌های دولتی و همه دستگاه‌های اجرایی و عمومی و نظامی و انتظامی و خصوصی واگذار شود.
 
وی تأکید کرد: هیچ دستگاه و یا شرکت و مؤسسه‌ای نباید به بهانه تعطیلی و نیمه تعطیلی‌ها در آبادان از حقوق و مزایای کارکنانش بکاهد و در صورت کوتاهی کارکنان، متخلفان را معرفی کنند.
 
موسوی بیان داشت: در امر گران‌فروشی چنانچه برای دستگاه نظارتی و متولی، گران‌فروشی واحدی صنفی، در این شرایط اثبات شد علاوه بر پلمب طولانی‌مدت به دلیل سوءاستفاده از وضعیت، گران‌فروشان به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند و برخورد قانونی با آن‌ها صورت می‌گیرد و لیست آن‌ها در این شرایط به مردم اعلام می‌شود و هیچ واحد صنفی خارج از دستورالعمل حق فعالیت ندارد.
 
فرماندار آبادان اضافه کرد: همچنین بانک‌ها مکلف هستند که علاوه بر شارژ خودپرداز‌ها و انجام نیاز‌های مردم به صورت غیرحضوری، کارت‌های سوخته شده و یا مفقودی را تعویض و به طور سریع به دست متقاضیان برسانند.
 
موسوی خبر داد: کمک‌های خوبی به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شده و در صدد ارتقای خدمات بیشتر هستیم.
 
وی بیان کرد: دستگاه‌های مختلف برنامه‌ریزی کنند تا از محل اعتباراتشان بسته حمایتی در اختیار پرسنل تحت امر خود قرار دهند و موضوع اعتبار را با اداره کل خود حل کنند و اداره «کار» بیمه بیکاری را برای همه افراد بیکار شده مطابق دستورالعمل‌های جدید برقرار و به فرمانداری آبادان گزارش دهند.
 
فرماندار آبادان در پایان گفت: تمام پیمانکاران و بخش خصوصی که تعطیل هستند، بیمه کارکنان خود را بپردازند و کسی را اخراج نکنند چرا که مقرر است به آن‌ها وام‌های کم‌بهره مناسب پرداخت شود.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: