استاندار خوزستان:

قطار‌های مسافربری تا پایان فروردین فعالیت ندارند

استاندار خوزستان گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، قطار‌های مسافربری کشور تا پایان فروردین فعالیت نخواهند داشت.

کد خبر: ۵۷۱۱۳
۱۶:۰۲ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز در نشست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با شرکت استانداران برگزار شد، بیان کرد: در این نشست برای هفته پایانی فروردین‌ماه (۲۳ تا ۳۱ فروردین سال جاری) در حوزه‌های مختلف تصمیماتی گرفته شده است از جمله اینکه مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان فروردین‌ماه همچنان تعطیل هستند.

 

وی افزود: در رابطه با اصناف از ۲۳ فروردین آن دسته از اصنافی که طبق اعلام وزارت بهداشت کم‌خطرتر هستند مجاز به فعالیت خواهند بود و اصناف سطح دوم در پایان فروردین‌ماه در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد و همچنین اصنافی که نسبت به دستورالعمل‌ها تخلف داشته باشند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

 

رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا ادامه داد: در بخش‌های تردد بین استانی تا پایان فروردین‌ماه اجازه ورود به ماشین‌های سواری و مسافری داده نخواهد شد و ورودی‌های استان باید تحت مراقبت فرمانداران، بسیج، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط باشد.

 

شریعتی اضافه کرد: در رابطه با رفت‌وآمد بین‌شهری هم در حد امکان سختگیری شود و سفر‌ها محدود به موارد ضروری باشد.

 

استاندار خوزستان بیان کرد: بنا بر تأکید رئیس‌جمهور از همه مردم خواهش می‌شود که همچنان در خانه بمانند و روند فعلی را که با همراهی خوب و صبر مردم عزیز بوده است، ادامه دهند و جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

 

وی در خصوص چگونگی فعالیت ادارات در هفته پایانی فروردین‌ماه تصریح کرد: کارکنانی که وضعیت با ریسک بالا دارند از جمله افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی، عروقی، دیابت، ریوی، فشارخون و همچنین زنان شیرده یا باردار در محل کار حاضر نشده و حداکثر دو سوم پرسنل در محل خدمت حضور داشته باشند و ساعت کار از تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه تا اطلاع ثانوی از ۷ صبح تا ۱۴ بعدازظهر خواهد بود.

 

شریعتی بیان کرد: در حوزه «تولید» بخش عملیات تولید همچنان ادامه داشته باشد و حمل کالا و ارزاق همچون گذشته بلامانع است، اما مواردی که امکان گسترش بیماری دارد همچون اماکن متبرکه، مساجد، نماز‌های جمعه و جماعت تا پایان فروردین‌ماه همچنان تعطیل خواهد بود و روند فاصله‌گذاری‌ها همچنان با مراقبت ادامه خواهد داشت.

 

استاندار خوزستان عنوان کرد: همچنین بر اساس تصمیم اتخاذ شده قطار‌های مسافری تا پایان فروردین‌ماه نخواهیم داشت.

 

شریعتی در پایان اظهار داشت: تصمیم ستاد ملی بر این است که هم مراقبت‌های کافی و سخت‌گیرانه شود و در عین حال هم معیشت و اقتصاد دیده شود و شرایط لازم برای کسانی که از لحاظ معیشتی در تنگنا قرار گرفته‌اند به نحوی فراهم شود که این افراد بتوانند تا حد امکان از زیر بار سختی‌ها خارج شوند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: