اطلاعیه دادستان عمومی وانقلاب شهرستان اراک درخصوص چهارشنبه آخرسال

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک طی اطلاعیه‌ای در خصوص فرارسیدن چهارشنبه آخر سال، نسبت به ارتکاب برخی جرائم و برخورد قانونی با مرتکبین این اعمال، هشدار داد.

کد خبر: ۵۵۷۳۹
۱۴:۲۲ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ به نقل از دادگستری استان مرکزی، عباس قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب اراک با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و آرزوی سلامت، صحت و عافیت برای همشهریان و هم استانی‌ها، عنوان کرد: نظر به احتمال برخی اقدامات در روز‌های پایانی سال (به ویژه شب آخرین چهارشنبه سال)، به جهت پیشگیری از وقوع جرم، حفظ حقوق عامه و جلوگیری از هرگونه اخلال در نظم و امنیت جامعه، گزیده‌ای از مستندات قانونی در این رابطه اطلاع رسانی می‌شود.

 

براساس این گزارش طبق این اطلاعیه و قوانین مربوطه، خریداری، نگهداری، حمل، توزیع یا فروش مواد محترقه غیرمجاز به استناد بند‌های (پ) و (ث) وتبصره ماده ۱۲ قانون قاچاق اسلحه و مهمات منجر به مجازات حبس و جزای نقدی خواهد شد. همچنین هیاهو، جنجال و حرکات غیرمتعارف که منجر به اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی شود، به استناد ماده ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی منجر به مجازات حبس و شلاق خواهد شد.

 

تعرض یا ایجاد مزاحمت برای اطفال یا زنان در اماکن عمومی به استناد ماده ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی منجر به مجازات حبس و شلاق خواهد شد و آتش زدن عمدی هر محل مسکونی و… به استناد ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی منجر به مجازات حبس است.

 

همچنین آتش زدن اموال منقول دیگران و تخریب عمدی اموال منقول یا غیرمنقول دیگران به وسیله مواد منفجره به استناد ماده ۶۷۸ قانون مجازات اسلامی منجر به مجازات حبس می‌شود و ایراد هرگونه صدمه بدنی اعم از عمدی، غیرعمد، شبه عمد و خطای محض منجر به پرداخت دیه یا حسب مورد قصاص خواهد شد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: