سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:

۹مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ اشغال۴۰تخت بیمارستان شهیدجلیل توسط بیماران مشکوک کرونایی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تاکنون ۹ بیمار مبتلا به کرونا در استان داریم و هم‌اکنون ۴۰ تخت بیمارستان شهید جلیل در رابطه با بیماران مشکوک به کرونا اشغال است.

کد خبر: ۵۵۰۲۰
۱۴:۰۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ پرویز یزدان‌پناه، امروز سه شنبه ۲۰ اسفند ماه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه تا ۱۶ اسفند از ۱۲۴ نمونه مشکوک به کرونا، ۹ نمونه مثبت گزارش شد، افزود: نتایج آزمایش‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اسفند، امروز اعلام می‌شود و این احتمال وجود دارد که موارد مثبت افزایش یابد.

 

وی در رابطه با وسایل مورد نیاز حفاظت شخصی برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، افزود: دیروز ۹۰۰۰ ماسک در بیمارستان‌های استان توزیع شد و یک سری تجهیزات دیگر نیز خریداری شده که انتظار داریم امروز یا فردا برسد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا یک سیستم ثبت برای افراد مشکوکی که وارد استان می‌شوند و هنوز بیمار نیستند داشته باشیم تا بر اساس آن بتوانیم این افراد را قرنطینه کرده و از شیوع ویروس جلوگیری کنیم.

 

یردان‌پناه با بیان اینکه در توزیع ژل و الکل طبی هنوز مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد: توزیع این اقلام یا نظم خاصی ندارد یا به اندازه کافی وارد بازار و ادارات نمی‌شود که نارضایتی‌هایی را به وجود آورده است و برخی مراکز مانند پاتاوه، لوداب و دیشموک تماس می‌گیرند که این اقلام وجود ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۰ تخت بیمارستان شهید جلیل (بیمارستان معین کرونای استان) در رابطه با بیماران مشکوک به کرونا اشغال است، ادامه داد: ۱۴تخت "آی. سی. یو" نیز جدیدا در این بیمارستان راه‌اندازی شده تا اگر نیاز داشته باشیم، استفاده شوند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: در سایر بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان امام سجاد یاسوج، بیمارستان شهید رجایی گچساران و بیمارستان دهدشت نیز یک بخش برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: