استاندار خبر داد:

تشدید کنترل همه ورودی‌های کهگیلویه و بویراحمد و جلوگیری از ورود مسافران و گردشگران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشدید کنترل همه ورودی‌های این استان و جلوگیری از ورود مسافران و گردشگران خبر داد.

کد خبر: ۵۴۹۲۲
۱۵:۰۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ حسین کلانتری که عصر یکشنبه ۱۸ اسفندماه به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر، معاون دادگستری، فرماندار و برخی مدیران استانی از محور یاسوج شیراز و ایستگاه غربالگری ویروس کرونا بازدید کرد افزود: مردم خود باید در ابتدا باید خط مقدم مبارزه با این ویروس باشند و با رعایت نکات بهداشتی به جنگ این ویروس بروند.
 
وی عزم جدی مسئولان همه حوزه‌ها برای کنترل و تشدید نظارت بر ورود مسافران و غربالگری دقیق را خواستار شد و اظهار کرد: تاکنون استان کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با سایر استان‌ها در شرایط بهتری قرار دارد و آمار مبتلایان تک رقمی است که باید تلاش کرد با همت و عزم و همکاری همه مردم استان این ویروس کنترل شود.
 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت تشدید کنترل تمامی مسیر‌های ورودی و جاده‌های اصلی به استان و همچنین نظارت دقیق و مستمر در این زمینه برای جلوگیری از ورود مسافران و گردشگران تاکید کرد.
 
کلانتری از همه هموطنان خواست که برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به کهگیلویه وبویراحمد سفر نکنند.
 
وی بیان کرد: براساس مصوبات قبلی در ستاد مقابله با کرونا در استان از آنجایی که هتل ها، اقامتگاه ها، مراکز گردشگری و توریستی و اماکن آموزشی از پذیرش هرگونه مسافری خودداری می‌کنند بنابراین از پذیرش خودرو‌هایی که سرنشین آن‌ها غیر بومی بوده و دارای پلاک مربوط به استان‌های درگیر کروناست، ممانعت می‌شود.
 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: خودرو‌هایی که دارای سرنشین‌های بومی هستند پس از انجام معاینه اولیه در صورت عدم وجود علائم بیماری مجوز ورود به استان را می‌گیرند و کسانی که تست آن‌ها مثبت اعلام شود قرنطینه خواهند شد.
 
وی تاکید کرد: افراد مبتلا به ویروس کرونا به طور حتم در مکان‌های مشخص شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی به مدت دو هفته نگهداری می‌شوند و پس از سپری شدن این مدت در صورت تایید سلامت آنان از سوی دانشگاه مجوز ورود آن‌ها به استان صادر می‌شود.
 
وی همچنین به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در استان ماموریت داد که نیاز‌های ضروری از جمله میزان کیت‌های آزمایشگاهی و تب سنج برای ایستگاه‌های غربالگری در محور‌های مورد نظر را در اسرع وقت احصا تا پیگیری‌ها و اقدام لازم برای تامین این امکانات در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر چه استان همچنان در این زمینه تک رقمی است و جزو مناطق پاک محسوب می‌شود، اما با توجه به سیرصعودی این بیماری و خطر گسترش روزافزون آن باید تمامی تدابیر و تمهیدات لازم بویژه در جاده‌های اصلی و جلوگیری از ورود مسافران از دیگر استان‌های درگیر به این استان با قوت و جدیدت ادامه یابد.
 
وی آموزش، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق و شفاف به مردم را یکی از راهکار‌های مناسب دانست که می‌تواند کمک شایانی به کنترل این ویروس کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: