ئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

امکان ارسال آزمایش کرونای کهگیلویه و بویراحمد به شیراز/ پیش‌تر نمونه‌ها در تهران آزمایش می‌شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از جابجایی آزمایش‌های مرتبط با ویروس کرونا از بیمارستان شهید جلیل این شهر به شیراز خبرداد و اظهارداشت: آزمایش‌ها تاکنون به تهران ارسال می‌شدند، اما چون آزمایشگاه شیراز راه اندازی شده، منبعد آزمایش‌های مرتبط با کرونا در یاسوج به شیراز ارسال می‌شود.

کد خبر: ۵۴۳۷۹
۱۶:۰۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ پرویز یزدان پناه در پاسخ به این سئوال که چرا آزمایشگاه مرتبط با ویروس کرونا در یاسوج راه‌اندازی نمی‌شود؟ هم اظهارداشت: آزمایشگاه مرتبط با این ویروس علاوه بر پیشرفته بودن آن باید دارای یک فضای فیزیکی مجزا و مُدرنی هم باشد که برای آماده کردن این فضا حدود ۲ ماه وقت لازم است.

 

وی گفت: با راه اندازی آزمایشگاه شیراز، ارسال آزمایش‌های کرونا از بیمارستان شهید جلیل یاسوج زودتر از آزمایشگاه تهران انجام می‌گیرد و پاسخ آزمایش‌ها نیز زودتر از تهران به دست ما می‌رسد.

 

موافق برگزاری تجمعات در اماکن شلوغ نیستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پاسخ به این سئوال که شما موافق تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان شانزدهم فرودین ماه ۱۳۹۹ هستید یا خیر؟ هم ادامه داد: موافق برگزاری تجمعات و حضور در اماکن شلوغ در شرایط کنونی نیستیم زیراکه برگزاری تجمعات و حضور در اماکن شلوغ از عوامل انتقال دهنده ویروس کرونا است.

 

یزدان پناه گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا شانزدهم فرودین ماه سال آینده به تشخیص ستاد پیشگیری وزارت بهداشت بوده، زیرا تصمیم گیر نهایی در این زمینه با وزارت بهداشت و ستاد پیشگیری است.

 

وی با تاکید خود بر حضور نیافتن مردم در تجمعات و اماکن شلوغ، یادآورشد:مصرانه و خاضعانه از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهیم نکات بهداشتی را در روز‌های آینده بیشتر از همیشه رعایت کرده و از سفر‌های غیرضروری داخل و خارج از استان و حضور در آئین‌های تجمعی بپرهیزند.

 

کهگیلویه و بویراحمد تنها یک کرونایی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تشریح آخرین وضعیت انتشار ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: این استان تنها یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا دارد که این بیمار نیز از استان قُم به یاسوج سفر کرده بود.

 

یزدان پناه گفت: فرد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان شهید جلیل یاسوج اکنون بستری و شرایط بهبودی مناسبی دارد و بنظر می‌رسد تا چند روز آینده مرخص می‌شود.

 

وی افزایش آمار‌های مشکوک به کرونا در روز‌های آینده را در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد طبیعی خواند و اظهارداشت: خوشبختانه تمامی نمونه‌های ارسالی به یاسوج تاکنون همان یک بیمار دارای کرونا بوده و سایر بیماران مشکوک، کرونایی نبوده‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: رعایت نکات بهداشتی از سوی تمام مردم کشور و استان الزامی و صمیمانه از مردم می‌خواهیم در رعایت نکات بهداشتی از خود کوتاهی نشان ندهند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: