تماس تلفنی معاون اول رئیس جمهور با استاندار ایلام درخصوص وضعیت استان در بارندگی‌ها

در پی بارندگی‌های شدید در استان، دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با قاسم سلیمانی دشتکی استاندارایلام، در خصوص آخرین وضعیت استان گفتگو کرد.

کد خبر: ۵۳۵۵۵
۰۸:۴۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ در این ارتباط مستقیم استاندار ایلام بر آمادگی استان برای مقابله با هرگونه شرایط جوی در استان با توجه به تجربه موفق ستاد بحران استان در سیل فروردین ماه، اظهار کرد: بعد از تشکیل ستاد بحران، از قبل از شروع بارندگی تا پایان این سامانه بارشی استان در آماده باش کامل بوده است.
 
به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، وی ادامه داد: ظرف روز‌های گذشته در راستای پیشگیری از وقوع خطر ضمن اطلاع رسانی گسترده و بازدید‌های میدانی از نقاط حادثه خیر، برای احتیاط بیشتر ظرف چند روز گذشته با رها سازی آب پشت سد‌های کنگیر، ایلام، دویرج و سیمره که احتمال سرریز شدن داشت را خالی کردیم.
 
وی با اشاره به اینکه تمامی عوامل خدمات رسان و امدادی استان به ویژه در مناطق حادثه خیز استان در حال آماده باش کامل هستند، افزود: در این راستا تعدادی از روستا‌های استان که در معرض خطر سیل بوده اند، جابجا شده اند و هم اکنون نیز مناطق حادثه خیز استان به لحظه توسط ستاد مدیریت بحران استان رصد می‌شود.
 
 مدیرکل بحران استانداری ایلام این سامانه بارشی تا ساعت ۱۸ دیروز به صورت نقطه‌ای به میزان ۱۴۰ میلی متر بارندگی در پی داشته است و در این میان به جز آسیب دیدگی چند دهنه پل و تعدادی منزل مسکونی و بسته شده راه ایلام، حمیل به کرمانشاه که به خاطر ریزش کوه بسته است دیگر راه‌های مواصلاتی استان باز است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: