کیتاروویچ: ترامپ و پوتین ضامن ثبات در کل جهان هستند

رئیس جمهوری کرواسی در مصاحبه خود ابراز امیدواری کرد که رهبران آمریکا و روسیه در جریان نشست امروز (دوشنبه) در فنلاند مسئولیت پذیری خود را نشان دهند و به یاد داشته باشند که آنها "ضامن ثبات در کل جهان" هستند.

کد خبر: ۵۰۰۶
۰۹:۲۹ - ۲۵ تير ۱۳۹۷

دیدارنیوز - کولیندا گرابار- کیتاروویچ، رئیس جمهوری کرواسی در جریان مصاحبه خود با خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین رفتار خصمانه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در قبال ناتو را در نشست روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نادیده گرفت و گفت: این شخصیت اوست. من علیه‌اش رفتار متقابل نمی‌کنم.

رئیس جمهوری کرواسی همچنین گفت که نشست امروز میان رهبران آمریکا و روسیه می‌تواند به جای دامن زدن به تنش‌های بین‌المللی، باعث آرام شدن آن شود.

وی در ادامه مصاحبه خود گفت: من واقعا امیدوارم که دونالد ترامپ و همتای روسش، ولادیمیر پوتین به قدر کفایت مسئولیت پذیری خود را بابت ثبات جهانی و روابط بین کشورهای اروپایی و آمریکا نشان دهند.

رئیس جمهوری کرواسی همچنین نگرانی خود را درباره مداخله روسیه در کشورهای جنوب شرق اروپا ابراز داشت، اما بر اهمیت گفتگو با روسیه به جای منزوی کردن این کشور تاکید و اعلام کرد: ما به دنبال گفتگو درباره تهدیدهای مشترک امنیتی هستیم. ما باید با هم کار کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: