رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

طرح بوم در مدارس با نیاز‌های ویژه کردستان اجرا می‌شود

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: رویکرد تحولی بوم در مدارس با نیاز‌های ویژه سطح استان اجرا می‌شود.

کد خبر: ۴۹۸۰۹
۱۰:۴۶ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف فرهنگی تربیتی و با تأکید بر آموزش‌های مهارت محور و بسط فعالیت‌های پرورشی برمبنای انجام فعالیت‌های عملی طرح بوم درسطح مدارس ابتدایی و متوسطه با نیاز‌های ویژه استان اجرا می‌شود.
 
وی هدف از اجرای طرح تحولی و آینده ساز بوم را کارآموزی و مهارت آموزی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دانست و افزود: در این طرح دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در کنار آموزش مهارت‌های زندگی را برای آینده و رویارویی با جامعه واقعی می‌آموزند.
 
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: مهارت آموزی و مدرسه محوری دو رویکرد آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین در مدارس است که در رشد و پیشرفت جامعه نقش اثرگذاری دارد.
 
رنجبر یادآور شد: رویکرد تحولی بوم و توانمندسازی نیروی انسانی یکی از الزامات تحقق مدرسه محوری در راستای تحقق ساحت‌های ششگانه تربیت (اخلاقی، علمی، اجتماعی، هنری، اقتصادی و زیستی) است.
 
وی بیان کرد: چشم انداز اجرای این برنامه رشد و توسعه حرفه‌ای معلمان، رشد و یادگیری بیشتر در دانش آموزان در قالب تمرین تمرکز، خواندن و فراگیری مهارت‌های زندگی، شغلی و ... است.
 
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان هدف از اجرای این برنامه را ایجاد نشاط در میان دانش آموزان با نیاز‌های ویژه عنوان کرد و گفت: با توجه به تمرکز آموزش و پرورش بر مهارت‌های زندگی، این برنامه سعی بر ایجاد تعامل بیشتر دانش آموزان با محیط و جامعه دارد.
 
رنجبر اظهار داشت: در این طرح مدرسه به یک محیط پویا و رشد دهنده به منظور پاسخگویی به نیاز‌های منطقه‌ای و محلی ناشی از تفاوت‌های محیط زندگی، تفاوت‌های فردی و جنسیتی دانش آموزان و تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری تبدیل می‌شود.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: