تشکیل ۱۱ هزار پرونده تخلف صنفی در سال ۹۶

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در ادامه اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه در سال گذشته، ۱۱ هزار پرونده تخلف صنفی تشکیل شده و برای سیر مراحل قانونی، پرونده‌های متشکله در اختیار شعب تعزیرات حکومتی قرار گرفت.

کد خبر: ۴۷۱
۱۴:۰۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
دیدارنیوز - به گزارش خبرگزاری صداوسیما، داریوش بهنود قاسمی افزود: سال گذشته طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح کشور به اجرا گذاشته شد و کارشناسان این سازمان و بازرسان مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها با بهره‌گیری از تمام امکانات و ظرفیت موجود در امر بازرسی از 333 هزار و 28 مراکز خرد و کلان درسطح عرضه بازرسی کردند.

وی ارزش پرونده‌های تشکیل شده را 594 میلیارد ریال دانست و تصریح کرد : طرح مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه، هدفمند، مستمر و با اولویت ادامه خواهد داشت.

قاسمی گفت: دراین مدت زمانی استان تهران با بیش از 33 هزار مورد بازرسی و یک هزار و 700 مورد تشکیل پرونده‌ واستان البرز با 139 میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استان‌ها داشته‌اند.

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره آخرین آمارکالاهای قاچاق مکشوفه، بیان کرد : در این مدت، بیشترین ارزش ریالی را مواد خوراکی با 153 میلیارد ریال و پارچه و البسه با 77 میلیارد ریال به خود اختصاص داده‌اند این در حالی است که دخانیات با 75 میلیارد ریال و لوازم خانگی با 64 میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

قاسمی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال حمایت از کالای ایرانی، تصریح کرد : سازمان‌ حمایت‌ مصرف‌ کنندگان و تولید کنندگان به عنوان دستگاه نظارتی حاکمیتی در حوزه نظارت بر بازار و از جمله دستگاههای کاشف کالای قاچاق در سطح عرضه موضوع ماده (36) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، گرچه سال گذشته نیز اقدامات مؤثر و چشمگیری در این زمینه انجام داده اما در سالجاری با جدیت بیشتری این مقوله را پیگیری خواهد کرد.

وی از سامانه 124، به عنوان مجموعه‌ای منسجم برای دریافت لحظه‌ای و یکپارچه شکایات، انتقادات و پیشنهادهای مردمی نام برد و از هموطنان عزیز بویژه مدیران واحدهای تولیدی، توزیعی و عرضه کننده در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا نگهداری و جابجایی مشکوک کالا ، مراتب را سریعا با این سامانه در میان گذاشته و اطلاع رسانی کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: