در ۹ ماهه سال‌جاری؛

۲۱۹ نفر در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا آموزش‌های صنایع دستی را فرا گرفتند

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در ۹ ماهه سال‌جاری ۲۱۹ نفر از بانوان در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا آموزش‌های صنایع دستی را فرا گرفته‌اند.

کد خبر: ۴۶۷۱۹
۱۰:۱۲ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ مهرداد رئیسی در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این آموزش‌ها با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری و اتحادیه صنایع دستی استان انجام شد.
 
وی افزود: این افراد در ۶ روستای دوردست شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا شامل بارز، چال‌دراز، گرداب‌علیا، شهریار، مرادان، یونکی و شهر آلونی آموزش‌های مقدماتی و تکمیلی رشته‌های بافته‌های داری شامل گلیم‌بافی و سفره‌بافی و سایر تولیدات صنایع دستی عشایری را فرا گرفتند.
 
رئیسی تصریح کرد: برای هر کدام از شرکت کنندگان در این دوره‌های آموزشی گواهینامه پایان دوره به مدت ۱۲۰ ساعت از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری صادر شد.
 
وی بیان کرد: برخی از شرکت کنندگان در این دوره‌ها پس از فراگیری آموزش‌های لازم با حمایت اتحادیه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری توانستند وارد زنجیره تولید شوند.
 
رئیسی اضافه کرد: در این راستا اتحادیه صنایع دستی استان تولیدات این افراد را خریداری می‌کند.
 
وی عنوان کرد: برای حمایت بیشتر از این افراد با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به آنان اقدام خواهد کرد.
 
رئیسی اظهار کرد: برای ترویج آموزش‌های رشته‌های صنایع دستی در شهرستان خانمیرزا دفتر امام جمعه شهر آلونی مرکز این شهرستان نقش برجسته‌ای داشته است.
 
وی خاطرنشان کرد: آموزش رشته‌های صنایع دستی در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا تا پایان سال استمرار دارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: