دستگیری سه حفار غیرمجاز در حین حفاری در سمنان

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از دستگیری سه حفار غیرمجاز در سمنان خبر داد.

کد خبر: ۴۶۵۹۲
۱۰:۰۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ ابوالقاسم کربلایی غلامی اظهار کرد: بر اساس گزارش دوستداران میراث‌فرهنگی در خصوص حفاری در سمنان، پرسنل یگان حفاظت به محل مذکور اعزام و طی اقدام عملیاتی ۳ نفر از حفاران غیرمجاز را در حین حفاری جهت بدست آوردن اشیای عتیقه که نافرجام ماند، دستگیر و ادولات حفاری توقیف گردید.
 
وی ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام محترم قضائی و تشکیل پرونده به کلانتری ۱۱ فرماندهی انتظامی شهرستان سمنان معرفی شدند و موضوع از طریق واحد حقوقی اداره کل در حال پیگیری است.
 
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: هموطنان و دوست داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با حفظ امانت داری از سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان پس از تأیید صحت و سقم گزارش با هماهنگی نیروی انتظامی و دستور قضایی به محل مراجعه کنند.
 
کربلایی غلامی گفت: صیانت از میراث‌فرهنگی در استان سمنان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیازمند مشارکت همه‌جانبه هموطنان در معرفی حفاران و دلالان اشیای عتیقه دارد.
 
به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان سمنان، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یادآوری کرد: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیا مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: