تولید روزانه ۷۵ تن شیر در خمینی‌شهر/ وجود ۳ ایستگاه جمع‌آوری شیر در خمینی‌شهر

مسئول امور دام جهاد کشاورزی شهرستان خمینی‌شهر، گفت: سه ایستگاه‌ها جمع‌آوری شیر در خمینی‌شهر وجود دارد که روزانه حدود ۷۵ تن شیر به این ایستگاه‌ها تحویل داده می‌شود.

کد خبر: ۴۶۵۶۹
۰۹:۱۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ عبدالطیف امیری اظهار کرد: سه ایستگاه جمع‌آوری شیر در شهرستان خمینی‌شهر وجود دارد و شیری که جمع‌آوری می‌شود یا به کارخانه شیر یا به ماست‌بندی‌های سطح شهر فرستاده می‌شود.
 
وی افزود: کمیت و کیفیت شیری که به ماست‌بندی‌ها فرستاده می‌شود زیر نظر اداره بهداشت است.
 
امیری در مورد آمار دام و طیور شهرستان، گفت: در خمینی‌شهر ۳۰ هزار رأس گاو و گوساله، ۱۰۰ هزار رأس گوسفند و بز، ۳۸ هزار کلنی پرورش زنبور عسل، ۵ واحد پرورش ماهی سردابی، ۶ مرکز پرورش ماهی زینتی، ۲۸ مرکز مرغداری گوشتی و تخم‌گذار و ۷ هزار رأس اسب وجود دارد.
 
وی در مورد اقداماتی که در حوزه اصلاح نژاد و تغذیه در جهاد کشاورزی انجام شده، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه تغذیه به صورت مستمر از جمله کار‌های انجام شده در این زمینه است همچنین تعاونی گاوداران خمینی‌شهر به صورت مرتب جیره نویسی و تغذیه دام را بالانس می‌کند.
 
مسئول امور دام جهاد کشاورزی خمینی‌شهر با بیان اینکه تعاونی گاوداران شهرستان از رتبه خوبی در کشور برخوردار است، افزود: حدود ۷۰ درصد گاوداران خمینی‌شهر غذای دامشان را از این تعاونی تأمین می‌کنند که این خوراک فرموله شده، پروتئین دار و دارای انرژی کافی است.
 
امیری در مورد تمهیدات و اقدامات حمایتی از دامداران شهرستان خمینی‌شهر، گفت: کسانی که پروانه بهره‌برداری داشته باشند می‌توانند وام خرید گاو بگیرند. همچنین می‌توانند از وام‌های سرمایه در گردش و اعتبارات و منابع داخلی بانک نیز استفاده کنند. مرغداری‌ها نیز می‌توانند با ارائه پروانه وام بگیرند. 
 
وی با تأکید بر نیاز توسعه صنعت دام شهرستان، گفت: تلاش می‌کنیم که در شهرستان چند واحد پرورش گوسفند "رومانف" و بز "سانن" ایجاد کنیم. گوسفند رومانف به دلیل چند قلوزایی و گوشتی بودن جز به صرفه‌ترین و بهترین گوسفندان است. همچنین بز سانن دام مقاومی است که می‌تواند در شرایط سخت که برخی حیوانات اهلی مثل گاو شیری امکان ادامه حیات ندارند، زنده بماند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: