اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای امدادهوایی در آتش‌سوزی جنگل‌ها

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران گفت: با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح خوشبختانه ۳۰ میلیارد تومان به دستگاه‌های تخصصی برای امداد هوایی داده شده تا در صورت لزوم استفاده شود، گرچه محدودیت شرایط آب و هوایی در برخی مناطق برای بالگرد وجود دارد.

کد خبر: ۴۳۹۶۰
۱۱:۰۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ محمدفرید لطیفی شامگاه گذشته  ۱۳ آذرماه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در مدیریت جامع به موضوعات کم آبی، سیلاب‌ها ، فرسایش خاک، کاهش خسارات و مباحث معیشتی توجه می‌شود، زمانی که به این مباحث به صورت جامع پرداخته شود می‌تواند به تصمیاتی که در کشور گرفته می‌شود، کمک کند.

وی بیان کرد: در قانون پیش‌بینی شده که وزارت دفاع مسئول اطفای حریق هوایی جنگل‌ها است، افزود: ظرفیتی در کشور وجود دارد و در قانون سعی شده تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته شده تا کمترین آسیب به مردم وارد شود.


معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران ادامه داد: چهارمحال و بختیاری هم از این قاعده مستثنی نیست و باید از این ظرفیت استفاده کند، گرچه آیین نامه‌های آن در حال تهیه و تکالیف به دستگاه‌ها در حال ابلاغ است، منابع اعتباری برای آن در نظر گرفته شده که به موقع باید در بودجه استان دیده و در اختیار متولیان امر قرار گیرد.


وی گفت: در قانون این ظرفیت برای دستگاه‌ها مشخص شده و منابع اعتباری برای سایر حوادث نیز در نظر گرفته شده است.


لطیفی اضافه کرد: سبقه کمک مالی برای خشکیدگی درختان بلوط بحثی است که در گذشته مطرح شده و مبالغی به صورت ملی به این امر اختصاص داده شده است، کل منابع در این حوزه هزینه شده که ممکن است مشکلات این استان نسبت به دیگر استان‌ها کمتر بوده و منابع کمتری در اختیار آن قرار گرفته باشد.


وی ادامه داد:  اگر مدیریت جنگل به معنای درست و واقعی انجام شود با مشکل خشکیدگی کمتر مواجه هستیم.


لطیفی در خصوص تجهیزات برای آتش‌سوزی جنگل‌ها، خاطرنشان کرد: با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح خوشبختانه ۳۰ میلیارد تومان به دستگاه‌های تخصصی برای امداد هوایی داده شده تا در صورت لزوم استفاده شود، گرچه محدودیت شرایط آب و هوایی در برخی مناطق برای بالگرد وجود دارد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: