عضو ستاد تنظیم بازار استان:

افزایش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت کالا‌ها در بازار کرمان

نماینده اداره کل اطلاعات استان کرمان در ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: رصد بازار افزایش ۱۰ تا ۲۵ درصدی افزایش قیمت کالا‌ها را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۴۳۵۲۰
۱۵:۱۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ نماینده اداره کل اطلاعات استان کرمان با مطرح کردن این سئوال که بخش نظارتی بازار و بازرسان اصناف چه کاری انجام می‌دهند و نتیجه کجاست؟ افزود: اگر بخواهیم بازار را به حال خود رها کنیم، کار به جایی نمی‌رسد.
 
این مقام امنیتی تصریح کرد: نکته دیگر این است که افزایش قیمت بنزین (با توجه به اینکه خودرو‌های حمل کالا سهمیه بنزین دولتی دارند)، نباید بر هزینه‌های حمل کالا اثر بگذارد و در واقع سوءاستفاده می‌شود.
 
وی بیان کرد: باید بنا را بر این بگذاریم که قیمت‌ها ثابت بماند و به روش دیگر به ناوگان حمل کالا کمک کنیم. چه از طریق سهمیه سوخت و چه شارژ ریالی این کار باید صورت بگیرد تا از افزایش قیمت جلوگیری شود. ضمن اینکه باید بحث نظارتی قوی‌تر شود.
 
"مهدی حسینی نژاد" رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه گفت: در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و درخواست داریم دستگاه‌های اجرایی مصوبات ستاد تنظیم بازار را جدی بگیرند تا عملیاتی شود.
 
وی با اشاره به اینکه ما به تنهایی نمی‌توانیم بازار را کنترل کنیم، افزود: از چند جلسه قبل بحث میوه شب عید مطرح شده، اما کاری صورت نگرفته و داریم فرصت را از دست می‌دهیم لذا باید همه دستگاه‌ها پای مصوبات باشند.
 
حسینی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در سطح بازار ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت صورت گرفته که نباید به مردم اجحاف کرد خاطر نشان کرد: در شش روز گذشته همکاران ما در صمت و اصناف قریب به ۶۰۰۰ هزار بازرسی را از بازار انجام داده اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: