پیشنهاد یک نماینده مجلس:

حداقل دستمزد کارگران بیشتر از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باشد

عضو فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به حداقل دستمزد کارگران در سال آینده گفت: حداقل دستمزد برای سال ۹۹ باید بیشتر از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باشد و پذیرش این رقم برای سال بعد مخالف حقوق کارگران است.

کد خبر: ۴۱۳۲۵
۱۲:۱۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز- سهیلا جلودارزاده درباره تعیین حداقل دستمزد کارکنان در سال ۹۹ گفت: رقم سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حداقل دستمزد در سال گذشته بوده است که برای نرخ گذاری سال آینده باید با توجه به در نظر گرفتن تورم، این رقم محاسبه شود.

او افزود: تورم نه تنها از سال های گذشته کاهش نیافته است، بلکه به شکل های مختلف افزایش هزینه داشته‌ایم که با توجه به فرمول‌هایی که وجود دارد باید سبد مصرف خانوار محاسبه شود تا مشخص شود که حداقل دستمزد چقدر باشد.

جلودارزاده با بیان اینکه برای سال ۹۹ حداقل دستمزد باید بیشتر از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باشد، گفت: پذیرش این رقم برای سال بعد، اشتباه و مخالف حقوق کارگران است که باید محاسبات برای سال جاری انجام شود و در قانون داریم که اگر در سالی این مورد در نظر گرفته نشد باید جبران شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
احمد
|
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
بخدا به پیر به پیغمبر قسم درهای کشور باز شود خصوصی سازی درست انجام شود قیمتها و دستمزدها جهانی بشود اوضاع درست می شود.
خانم نماینده حدالثقل دستمزد یک کارگر در حاشیه خلیج فارس ( همون کشوری که آیت الله خامنه ای میفرماسند عقب مانده است ) ماهی ۳۰۰۰ هزار دلار است.
میشه به دلار نیمایی ماهی ۳۶ میلیون تومان.
حقوق رو بکنید ماهی ۳۶ میلیون تومان و بنزین هم بشه لیتری ۱۰ هزار تومان کسی چیزی نمیگه.
سوبسیدم ندید.