مسمومیت مشکوک ۷۰ روستایی در خوزستان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: ۷۰ نفر از اهالی روستای ابوالفارس از توابع شهرستان رامهرمز بامداد شنبه با علائم مسمومیت به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند.

کد خبر: ۴۰۱۴
۰۹:۲۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ شهیار میرخشتی روز شنبه اظهار داشت: همچنین این مرکز پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 12 نفر از کارکنان از مرکز فوریت‌های پزشکی رامهرمز را بلافاصله به روستای مورد نظر اعزام کرد.معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت رامهرمز نیز گفت: علت احتمالی مسمومیت جمعی از اهالی روستای ابوالفارس رامهرمز، ممکن است آلودگی آب باشد.عطاءالله شیرالی اظهار داشت: مسموم شدگان از سه روستای شهید رایگانی، ستلون و کبوتری به مرکز خدمات جامع سلامت روستایی باوج رامهرمز مراجعه کردند.
 
70 نفر از مردم این روستاها با علائم اسهال خفیف و تب به مرکز بهداشتی، درمانی باوج مراجعه کردند که تعدادی به‌صورت سرپایی درمان شدند و چند نفر به علت اینکه تب آنها با درمان های اولیه پایین نیامده بود به بیمارستان های رامهرمز و اهواز منتقل شدند.علت این حادثه باید به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد اما بیشتر احتمال آلودگی با منبع آب داده می‌شود.
 
نمونه برداری‌های لازم انجام شده و آموزش‌هایی در خصوص مصرف آب و سالم‌سازی آن به مردم ارائه شده است.تا سه روز آینده نتیجه قطعی بررسی‌ها و آزمایش ها اعلام می‌شود.
 
منبع: ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: