آسیب های اجتماعی اولویت دار در آذربایجان غربی شناسایی می شود

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: زنگ خطر آسیب‌های اجتماعی به صدا درآمده است.

کد خبر: ۳۹۵۰۴
۱۱:۳۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸
 

دیدارنیوز ـ پریسا علیلو در دومین جلسه کمیته تخصصی پیشگیری از اعتیاد در حوزه زنان و خانواده، با تاکید بر به صدا درآمدن زنگ خطر آسیب های اجتماعی و شتاب آسیب ها به علت تغییر سبک زندگی و نگرش‌ها، افزود: مسئله آسیب های اجتماعی جزو اولویت های کاری دفتر امور زنان و خانواده است چرا که معتقدیم اگر یک زن در خانواده آسیب ببیند، کل خانواده را درگیر کرده و شاکله خانواده بهم می ریزد لذا با توجه به آسیب های اولویت دار استان و شناسایی مسائل و مشکلات بومی استان، دنبال راهکارهای اساسی و درستی برای حل این معضلات هستیم.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار به کمیته بانوان پیشگیری از اعتیاد در حوزه زنان و خانواده اظهار کرد:  از طرحها و پیشنهادات در خصوص پیشگیری و اقدامات فرهنگی در زمینه اعتیاد بانوان، جهت برنامه‌ریزی هدفمند استقبال می کنیم.

علیلو با بیان اینکه با توجه به آمار موجود باید انکار را کنار بگذاریم، گفت: ‌معتقدیم تحقق جامعه سالم، در گرو سلامت زنان و دختران جامعه است لذا با توجه به روند رو به رشد آسیب های مختلف اجتماعی و دغدغه مسئولین‌ با استفاده از تمام ظرفیت ها باید برنامه ریزی کرده و از اقدامات جزیره ای بپرهیزیم. 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری افزود: با توجه به کاهش سن ابتلا به اعتیاد و افزایش دغدغه خانواده ها در این زمینه، نیازمند وحدت رویه و انسجام در آموزش ها و برنامه های فرهنگی و پیشگیری هستیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

وی با بیان ضرورت آموزش از سنین پایین تصریح کرد: تغییر در سبک زندگی و نگرش نسل جدید به فرهنگ آبا و اجدادی و اعتقادات، از عواملی است که ضرورت مسئله را بیان می کند، لذا تمامی دستگاهها با مشارکت همدیگر و با جلب مشارکت های مردمی باید در جهت مبارزه و پیشگیری از معضل اعتیاد ورود پیدا کرده و در این زمینه فعالانه و با دغدغه کار کنند.

علیلو با اشاره به تفاهم نامه منعقده با شهرداری ارومیه، مبنی بر استفاده از ظرفیت فرهنگسراها، از ایجاد کلینیک های حقوق شهروندی با محوریت زنان، کودکان و آسیب دیدگان اجتماعی، افزود: در این مراکز با حضور مشاورین متخصص در زمینه یاری رسانی و انجام مشاوره و اقدامات موثر در جهت کاهش آسیب‌ها اقدام خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: