هزاران پرنده مهاجر در تالاب‌های گیلان فرود آمدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: هزاران قطعه پرنده مهاجر در اکوسیستم‌ها و تالاب‌های ارزشمند استان برای زمستان گذرانی فرود آمده اند.

کد خبر: ۳۸۹۶۶
۱۰:۳۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ ساسان اکبری پور با بیان اینکه بیش از هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر در زیستگاه‌های ارزشمند استان از جمله تالاب انزلی، پارک ملی بوجاق و تالاب امیرکلایه لاهیجان فرود آمده اند، گفت: بیشترین نوع پرندگان مهاجر را تاکنون مرغابیسانان تشکیل داده اند.
 
وی افزود: هرساله بیشترین تعداد پرندگان مهاجر گیلان در تالاب انزلی فرود می‌آیند و امسال نیز جمعیت فرود پرندگان مهاجر گیلان به این تالاب ارزشمند بین المللی بسیار مطلوب است.
 
اکبری پور ادامه داد: یگان حفات محیط زیست گیلان، گشت‌ها و نظارت‌ها را برای حفاظت از پرندگان بومی و مهاجر استان افزایش داده است.
 
وی تصریح  کرد: هر ساله شکارچیان متخلف برای شکار پرندگان شکاری گیلان و قاچاق آن‌ها به کشور‌های حاشیه خلیج فارس به تالاب‌ها و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر استان هجوم می‌آورند که در صورت مشاهده با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.
 
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه محل ورود و خروج تالاب‌ها و پارک ملی بوجاق مرتب در حال کنترل است، گفت: شکارچیان از افراد بومی و غیربومی استان گیلان هستند که چهره بیش از ۸۰ درصد آن‌ها برای مامورین ما شناخته شده است و تاکنون تذکرات لازم به شکارچیان داده شده است تا از شکار غیرمجاز پرهیز کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: شکارچیان با گذاشتن تله سعی در شکار پرندگان شکاری دارند که با هوشیاری مامورین یگان حفاظت محیط زیست گیلان اغلب در انجام این تخلف ناکام مانده اند.
 
اکبری پور، افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست گیلان از زمان آغاز پرندگان مهاجر به استان بیش از ۲۰۰ مورد از تله‌های کارگذاشته شده توسط متخلفین شکار را تخریب کردند.
 
وی ادامه داد: نیرو‌های یگان حفاظت این اداره کل درپی انجام گشت و کنترل و پایش مناطق تحت مدیریت خود و حضور موثر و پیشگیرانه برای صید و زنده گیری پرندگان شکاری، موفق به تخریب این تله‌های دستی و کار گذاشته  شده بر روی درختان شدند و از زنده گیری این گونه‌های پرارزش جلوگیری کردند.
 
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در این راستا شکارچیان اقدام به استفاده از پرنده دلیجه به عنوان طعمه صید و زنده گیری پرنده بحری استفاده می‌کنند که با هوشیاری محیط بانان استان، این پرندگان شناسایی و زنده گیری شده، پس از تیمار و انجام درمان لازم در زیستگاه خود رهاسازی خواهند شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: