ایجاد نخستین پارک فضایی کشور در جزیره قشم

تفاهم نامه همکاری میان سازمان فضایی ایران و سازمان منطقه آزاد قشم با هدف ایجاد طرح منطقه گردشگری فضایی (پارک موضوعی فضا پایه) در جزیره قشم امضا شد.

کد خبر: ۳۸۱۸۴
۱۳:۳۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ این تفاهم نامه با رویکرد ایجاد طرح منطقه گردشگری فضایی و به عنوان نخستین پارک فضایی کشور در قشم با حضور مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فضایی ایران و حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در تهران امضا شد. 
 
براساس این تفاهم نامه، از ظرفیت‌های گردشگری منطقه آزاد قشم اعم از ظرفیت‌های طبیعی موجود در دره ستارگان و آسمان مناسب این جزیره در هنگام شب برای مقصد گردشگری داخلی و خارجی و منطقه گردشگری فضایی، در سه فاز، تعریف، جانمایی و برنامه ریزی می‌شود.
 
طبق این تفاهمنامه، دو طرف در زمینه طراحی کلان و راهبردی تدوین برنامه گردشگری فضایی، مطالعات پیش امکان سنجی و ارائه تجربیات کشور‌های دیگر به متقاضیان سرمایه گذاری این طرح در جزیره قشم کمک خواهند کرد.
 
برگزاری برنامه‌های کارشناسی و تعیین محتوای علمی با توجه به جذابیت حوزه فضا برای گردشگر و تور‌های تخصصی و همچنین حضور کارشناسان علمی و استقرار تلسکوپ در مکان‌هایی مانند دره ستارگان به ویژه در موقعیت‌های زمانی خاص هم از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
 
جزیره قشم ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف دارد و موقعیت مکانی این منطقه در کشور موجب شده تا یکی از مراکز فضایی کشور در این جزیره استراتژیک خلیج فارس ایجاد شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: