حذف زبان انگلیسی از مدارس به تقویت مافیا منجر می‌شود

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: حذف زبان انگلیسی از مدارس به تقویت مافیای خارج از کلاس منجر خواهد شد.

کد خبر: ۳۸۱۴۲
۱۰:۵۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز - جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به طرح یک‌فوریتی که توسط 57 نماینده به هیأت‌رئیسه مجلس ارسال شده است، عنوان کرد: زبان انگلیسی یکی از زبان‌های مهم دنیا و زبان ارتباط بین‌المللی است و حذف آن آسیب بسیار زیادی از نظر علمی به آموزش کشور وارد می‌کند.

وی افزود: اگرچه آموزش زبان انگلیسی در کشور ما به شیوه‌ای اشتباه انجام می‌شود و به جای‌ این‌که دانش‌آموزان مکالمه و استفاده کاربردی از زبان انگلیسی را فرا بگیرند، مسائل غیرکاربردی و بخشی از گرامر را آموزش می‌بینند که در محاوره و گفت‌وگو کاربردی ندارد، اما نباید آن را حذف کرد و می‌بایست شیوه تدریس را اصلاح نمود و محل گفت‌وگو ایجاد کرد.

نماینده تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ضمن احترام به همکارانی که این طرح را امضا کرده‌اند، اما حذف زبان انگلیسی آسیب فوق‌العاده جدی به دانش‌آموزان و نظام آموزشی کشور وارد می‌کند. 

رحیمی جهان‌آبادی، تاکید کرد: یکی از معضلات اساسی که گریبان‌گیر فضای آموزشی کشور است، کتاب‌ها و آموزش‌های خارج از چارچوب آموزش و پرورش است که به نظر من تبدیل به مافیا شده و چه در زمینه کنکور و چه کلاس‌های فوق‌برنامه مصیبت فراوانی را برای آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و خانواده‌ها ایجاد کرده است.

وی افزود: چنانچه درس زبان انگلیسی که زبان رایج بین‌المللی است و وجودش مثل سایر دروس ضروری است را حذف کنیم و بار آموزشی آن را به آموزشگاه‌ها منتقل کنیم، به دلیل‌ این‌که مردم در زمینه فراگیری زبان انگلیسی احساس نیاز می‌کنند و چاره‌ای به جز مراجعه به آموزشگاه‌ها ندارند، منجر به تقویت مافیا خواهد شد.

رحیمی جهان‌آبادی، تصریح کرد: این طرح عملی نیست و فایده‌ای هم ندارد؛ از طرف آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و مردم هم استقبال نخواهد شد و در مجلس هم رأی نمی‌آورد.

وی متذکر شد: آموزش و پرورش ما احوال خوشی ندارد و ما برای رفع نیازهای آموزش و پرورش در زمینه‌های نیروی تخصصی، تجهیزات، تعیین‌ و تکلیف نیروهای فعلی اعم از بسته‌های حمایتی و حق‌التدریسی که امنیت شغلی ندارند و وضعیت مناسبی ندارند، باید بودجه‌ مناسب در نظر بگیریم.

این نماینده مجلس، تاکید کرد: حداقل 30 درصد بودجه کشور را باید به آموزش و پرورش اختصاص دهیم؛ چراکه آمار بالای معلمان و دانش‌آموزان، تقویت و رفع مشکلات، این وزارتخانه نیازمند چنین بودجه‌ای است، اما متاسفانه تنها رقمی کمتر از 7درصد بودجه کشور به این وزارتخانه اختصاص پیدا می‌کند.

رحیمی جهان‌آبادی، ادامه داد: حالا به‌جای رفع این دردها و نیازهای اساسی اگر یک درد و رنج جدید هم مانند حذف درس زبان انگلیسی از مدارس ایجاد کنیم که منجر به هرج‌ومرجی برای آموزشگاه‌ها و مدارس خواهد شد و به‌نفع مافیای کنکور خارج از کلاس‌ها هم هست، اقدامی معقول و منطقی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی دلسوز آموزش و پرورش است که قطعاً نمایندگان مجلس این‌چنین هستند، خواهش می‌کنم دست‌بهدست هم دهیم و امسال در ردیف‌های بودجه، جدول‌ها و ردیف‌های اضافی که هیچ ضرورتی ندارند را حذف کنیم. به رقمی حدود 12 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و نیروهای آموزش و پرورش نیاز داریم و باید تلاش کنیم تا این پول را در اختیار این وزارتخانه قرار دهیم و مطالباتش را رفع کنیم.

رحیمی ‌جهان‌آبادی، گفت: تامین نیروی جدید، تعیین وضعیت نیروهای فعلی، تامین و به‌روز کردن تجهیزات و... از مهم‌ترین دغدغه‌های وزارتخانه آموزش و پرورش است.

وی اظهار کرد: زمان بودجه امسال بهترین فرصت برای کمک به این وزارتخانه اساسی است؛ چراکه سال پایانی مجلس دهم هم هست و مردمی که به ما رأی دادند منتظر اقدامات مفید و مؤثر هستند. بودجه امسال را با دقت بیشتری بررسی کنیم و با حذف ردیف‌های اضافی، پول را به مسائل اساسی کشور مانند حوزه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، آبفای روستایی، جاده‌ها، راه آهن و ... اختصاص قرار دهیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: