استاندار گلستان:

برای حیات استان نیازمند ورود آب به خلیج گرگان هستیم

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت خلیج گرگان در آینده استان، گفت: برای حیات استان نیازمند ورود آب با هر روش پیشنهادی به خلیج گرگان هستیم.

کد خبر: ۳۷۳۲۰
۱۴:۱۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ به نقل از استانداری گلستان، هادی حق شناس در نشست تخصصی خلیج گرگان که با حضور باقرزاده کریمی مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب سازمان حفاظت محیط زیست، مسئولین و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه از ۴۰ هزار هکتار مساحت خلیج گرگان تاکنون ۸ هزار هکتار خشک شده شده و برای ادامه حیات مردم استان نیازمند ورود آب به خلیج گرگان هستیم.
 
وی افزود: ما هیچ مانعی برای ادامه مطالعات نداریم و از مشاور پروژه می‌خواهیم ظرف مدت ۳ ماه آینده مطالعات خود را بروز کند و در عین حال دانشگاه شهید بهشتی نیز در این راستا مطالعات لازم را انجام و به استان ارائه دهد.
 
استاندار گلستان یادآور شد: باید ارتباط بین خلیج گرگان با دریای خزر برقرار شود و البته نوسانات آب دریای خزر فاقد دوره زمانی منظم است.
 
حق شناس خاطرنشان کرد: لایروبی در بنادری همچون نوشهر، انزلی و امیرآباد امری طبیعی است و اگر چنانچه حتی یک سال لایروبی صورت نگیرد امکان پهلو گیری کشتی‌ها وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: ما تاکیدی بر لایروبی در خلیج گرگان نداریم، اما بر این باوریم که احیای خلیج نیازمند آب است و باید تمام دستگاه‌های متولی در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.
 
همچنین در این نشست مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: باید نگاهی جامع در زمینه تالاب‌ها داشته باشیم.
 
مسعود باقرزاده کریمی افزود: خلیج گرگان جزء اولویت هاست و باید توجه داشته باشیم که در تالاب‌ها گاهی مشکل در بالادست است که باید در رفع آن کوشا باشیم و سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی ارائه طرح جامع و اجرای آن را در خلیج گرگان دارد.
 
در این نشست اساتید دانشگاه، اعضای هیات علمی و مدیران استان نقطه نظرات خود را پیرامون خلیج گرگان ارائه کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: