دلایل افزایش رطوبت هوا در بوشهر

رییس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر می‌گوید: ساکن بودن هوا، عدم وزش باد قابل ملاحظه، آرام بودن جو در اکثر ساعات روز، وزش جریانات ملایم و مرطوب جنوبی، پایداری جوی و وزش‌های بسیار ملایم جریانات جنوبی باعث شده رطوبت در سطح استان بوشهر افزایش یابد.

کد خبر: ۳۷۰۶۵
۱۲:۴۸ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ زهرا راستگو با اشاره به رطوبت بالای هوا طی روز‌های گذشته عنوان کرد: روز گذشته و صبح روز جاری رطوبت هوا در جزیره خارگ به ۱۰۰ درصد، همچنین میزان رطوبت هوا در شهر‌های بوشهر، گناوه و دیلم بالای ۹۰ درصد یعنی بین ۹۰ تا ۹۷ درصد و در عسلویه ۸۹ درصد، دیر ۸۰ درصد و در شهر برازجان به عنوان یک شهر غیرساحلی به ۸۲ درصد رسیده است.
 
ساختار جزیره‌ای خارگ و رطوبت ۱۰۰ درصدی
وی اضافه می‌کند: رطوبت هوا در بندر دیلم ۹۶ درصد، بندر گناوه ۹۷ درصد، بندر بوشهر ۹۲ درصد، جزیره خارگ ۱۰۰ درصد و جم ۷۶ درصد گزارش شده که بیشترین میزان رطوبت مربوط به جزیره خارگ به دلیل ساختار جزیره‌ای آن است.
 
رییس گروه پیش بینی و صدور هشدار هواشناسی بوشهر خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته وقوع مه غلیظ باعث کاهش سطح دید افقی شده تا جایی که صبح امروز شاهد کاهش میزان دید افقی در بوشهر تا ۱۸۰۰ متر و در خارگ تا ۲۵۰۰ متر بودیم. 
 
پایان هفته بوشهر با رشد ابر و وقوع ناپایداری‌های محلی
نقشه‌های هواشناسی آرامش نسبی جو و دریا در اغلب ساعات شبانه روز طی امروز و فردا را نشان می‌دهد، همچنین در طول روز غبار محلی و در طول شب تا اوایل صبح در برخی نقاط وقوع مه از پدیده‌های غالب در سطح استان خواهند بود. با توجه به افزایش شاخص‌های ناپایداری، احتمال رشد ابر و وقوع ناپایداری‌های همرفتی (محلی) در روز‌های پایانی هفته دور از انتظار نیست.
 
در پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر آمده است: آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش ملایم باد، در برخی نقاط پدیده مه و کاهش دید، در برخی ساعات افزایش ابر پیش بینی می‌شود. همچنین جهت وزش باد متغیر غالبا جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی از روز تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.
 
گفتنی است فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۳۳ بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۴۴، جزر دوم ساعت ۱۶:۱۲ و مد دوم ساعت ۲۲:۳۸ خواهد بود.
 
برازجان و خورموج گرم‌ترین‌ها
لازم به ذکر است: بیشترین دمای روز جاری در استان بوشهر در شهر‌های برازجان و خورموج با دمای ۴۲ درجه سانتیگراد و پس از آن نیز شهر اهرم با دمای ۴۱ درجه و عسلویه با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: