آمادگی چهارمحال و بختیاری برای تقویت روابط تجاری با افغانستان و عراق

استاندار چهارمحال و بختیاری با اعلام آمادگی این استان برای تقویت روابط تجاری با کشور‌های افغانستان و عراق، گفت: علاوه بر اینکه می‌توان در حوزه پذیرش دانشجو در دانشگاه شهرکرد بسترسازی کرد بلکه پذیرای هیات‌های تجاری این کشور‌ها برای داد و ستد تجاری و تبادل تجارب هستیم.

کد خبر: ۳۳۳۴۱
۱۰:۰۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با سفیر افغانستان و معاون رایزن فرهنگی کشور عراق، اظهار کرد: این استان در تولید هفت محصول کشاورزی نظیر بادام، ماهیان سردآبی، عسل و قارچ دکمه‌ای در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد که این موضوع نشان از ظرفیت‌های قابل توجه کشاورزی و دامپروری در این استان دارد.
 
وی ادامه داد: این استان همچنین در زمینه صنایع تولیدی از جمله موکت ظریف مصور، شرکت شیرخشک نوزاد پگاه، لوازم خانگی برفاب، صنایع تبدیلی و بخش گردشگری مزیت‌های نسبی دارد که هرگونه سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها را توجیه‌پذیر می‌کند.
 
عباسی با اعلام آمادگی این استان برای تقویت روابط تجاری با کشور‌های افغانستان و عراق، تصریح کرد: علاوه بر اینکه می‌توان در حوزه پذیرش دانشجو در دانشگاه شهرکرد بسترسازی کرد بلکه پذیرای هیات‌های تجاری این کشور‌ها برای داد و ستد تجاری و تبادل تجارب هستیم.
 
سفیر کشور افغانستان نیز در این نشست با اشاره به اشتراکات فرهنگی کشور‌های ایران و افغانستان، اظهار کرد: این اشتراکات در نزدیکی دو کشور نقش بسزایی داشته و می‌توان از آن به عنوان یک فرصت برای برقرار روابط سازنده تجاری و اقتصادی بهره‌گیری کرد.
 
عبدالغفور لیوال افزود: شهرکرد نیز به واسطه شرایط مساعد اقلیمی، آب و هوای مناسب و برخورداری از طبیعت بکر و دیدنی می‌تواند به عنوان یکی از مناطق پرجاذبه برای برقراری روابط علمی و تجاری مقصد فعالان اقتصادی و دانشجویان کشور افغانستان باشد.
 
معاون رایزن فرهنگی کشور عراق نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری، افزود: این منطقه می‌تواند در حوزه توریست درمانی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد.
 
محمدباقر حکیم تصریح کرد: گفته شده که امسال ۴ میلیون گردشگر عراقی وارد ایران می‌شوند و گردشگرانی که با هدف توریست درمانی به ایران سفر می‌کنند دو برابر سال‌های گذشته شده که شهرکرد هم می‌تواند گردشگران بسیاری به خود جذب کند.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین می‌توان با رایزنی‌های لازم بستر مناسب را برای پذیرش دانشجو‌های عراقی به دانشگاه شهرکرد فراهم کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: