در حاشیه برگزاری جشن چهل سالگی دانشگاه شهرکرد عنوان شد؛

۴۰ هزار دانشجوی افغانستانی در ایران تحصیل می‌کنند

سفیر افغانستان در تهران با اشاره به جایگاه علمی ایران گفت: هم اکنون ۴۰ هزار دانشجوی افغان در دانشگاه‌های ایران در مقاطع مختلف تحصیلی و به ویژه رشته‌های فنی مهندسی در حال تحصیل هستند.

کد خبر: ۳۳۲۰۹
۱۲:۲۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ عبدالغفور لیوال روز سه شنبه در جشن چهل سالگی دانشگاه شهرکرد در جمع خبرنگاران افزود: اشتراکات فرهنگی بسیاری بین ایران و افغانستان وجود دارد و همین موضوع فرصت خوبی را برای دانشجویان فراهم کرده است.
 
وی افزود: همچنین هم اینک ۳۰ استاد از دانشگاه‌های افغانستان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند.
 
لیوال تصریح کرد: رشته‌هایی نظیر کشاورزی و علوم فنی و مهندسی با اقبال بیشتر دانشجویان افغان روبرو شده است، چرا که افغانستان برای توسعه و آبادانی خود به این رشته‌ها نیاز دارد. 
 
سفیر افغانستان در تهران، با بیان اینکه اقلیم ایران و افغانستان شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند، افزود: این شباهت‌ها در کنار فضای مناسب آب و هوایی و زراعتی به ویژه در دانشگاه شهرکرد، برای دانشجویان افغان پرجاذبه است.
 
لیوال خاطر نشان کرد: امید است در آینده امکان مراودات علمی دو کشور فراهم شود و افغانستان از این فرصت بهره گیری کند.
 
لازم به ذکر است: جشن ۴۰ سالگی دانشگاه شهرکرد با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، سفرای کشور‌های افغانستان، عراق و روسای ادوار این دانشگاه شهرکرد روز سه شنبه آغاز شد.
 
هم اینک ۷ هزار دانشجو در ۱۹۵ رشته گرایش در ۸ دانشکده مشغول تحصیل هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: