کشف دو محموله بزرگ برنج و سوخت قاچاق در هرمزگان

با تلاش ماموران انتظامی و دریابانی هرمزگان دو محموله بزرگ برنج و سوخت قاچاق به ارزش بیش از ۲۶ میلیارد ریال در شهرستان‌های بندرعباس و میناب کشف و ضبط شد.

کد خبر: ۳۳۰۸۷
۱۳:۱۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ فرمانده انتظامی بندرعباس روز دوشنبه با اشاره به کشف ۲۴ تن برنج قاچاق از یک انبار در این شهرستان، گفت: ماموران انتظامی این شهرستان به هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون در حال تخلیه و بار گیری مقادیر زیادی برنج قاچاق در مقابل یک انبار مشکوک و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
 
سرهنگ محمد اسماعیل مشایخ اظهار داشت: مأموران بلافاصله در محل حاضر که در بازرسی صورت گرفته مقدار ۲۴ تن برنج خارجی قاچاق فاقد هرگونه مدارک و مجوز گمرکی را کشف کردند.
 
وی ارزش این محموله سنگین را طبق نظر کارشناسان ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.
 
سرهنگ مشایخ بیان داشت: در همین رابطه دو نفر متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
 
فرمانده انتظامی بندرعباس با اشاره به تاثیر‌های سوء قاچاق کالا و ارز بر اقتصاد و تولید ملی، گفت: از شهروندان خواستاریم تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قاچاق مراتب را برای پیگیری در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.
 
کشف ۱۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در میناب
فرمانده دریابانی هرمزگان از کشف ۱۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک فروند شناور در آب‌های حوزه استحفاظی شهرستان میناب خبر داد.
 
سرهنگ حسین دهکی در تشریح این خبر اظهار داشت: قاچاقچیان در حال انتقال گازوئیل به وسیله یک موتور لنج به خارج از مرز‌های دریایی کشور بودند که با هوشیاری و تلاش ماموران دریابانی شناسایی و دستگیر شدند.
 
وی با بیان اینکه در همین رابطه هفت نفر متهم دستگیر شده، خاطرنشان کرد: ارزش محموله کشف شده ۱۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال است.
 
سرهنگ دهکی تاکید کرد: با توجه به پیامد‌های مخرب و تأثیرگذار پدیده قاچاق بر اقتصاد کشور، برخورد قاطع با باند‌ها و شبکه‌های سازمان‌یافته قاچاق کالا و ارز به صورت ویژه در دستور کار دریابانان است.
 
شهرستان میناب در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: