دو نرخی بودن قیمت مرغ در کرمان

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با اشاره به اینکه قیمت تعیین شده مرغ توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان در کرمان اجرایی نمی‌شود گفت: دو نرخی بودن قیمت مرغ از سوی سازمان حمایت یا ستاد تنظیم بازار استان نظارت در بازار کرمان را سخت کرده است.

کد خبر: ۳۲۶۷۴
۱۳:۰۴ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ محسن میرزایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نظارت آخرین حلقه توزیع کالا در بازار است اظهار کرد: در توزیع کالا هیچ برنامه‌ای وجود ندارد و توزیع کالا در کشور نظام‌بند نیست.
 
وی با بیان اینکه عدم سیستم توزیع مناسب باعث سودجویی دلالان و توزیع ناعادلانه کالا می‌شود گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۲۷ هزار واحد صنفی در استان کرمان بازرسی شده و دو هزار و ۷۰۰ پرونده تخلف واحد‌های صنفی در استان تشکیل شده است.
 
معاون بازرسی ونظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد ۳۳۶ گشت مشترک بازرسی در سطح استان انجام شد و افزایش ۳۲ درصدی در تعداد گشت‌های مشترک داشتیم عنوان کرد: هزار و ۴۷۲ نانوایی در سطح استان بازرسی و تعداد ۱۲۶ فقره پرونده تخلف برای تعدادی از نانوایی‌های استان تشکیل شده است.
 
وی با بیان اینکه گرانی در بازار بیشتر از گران‌فروشی است و نگرانی مردم بیشتر بحث گرانی کالاهاست افزود: در بحث سیب‌زمینی و پیاز سال‌های گذشته این محصول روی زمین کشاورزی می‌ماند، اما امروزه صادرات و یا قاچاق می‌شود و به همین دلیل قیمت پیاز در مقطعی به بالای ۱۰ هزار تومان رسید.
 
میرزایی با اشاره به اینکه قیمت مرغ بر اساس قیمت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده، اما در استان رعایت نمی‌شود و ستاد تنظیم بازار قیمت دیگری تعیین کرده است تصریح کرد: این دو نرخی بودن قیمت مرغ باعث شده در بحث نظارت تکلیف خودمان را در برخورد با متخلفین ندانیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: