اختصاص ۲۳۰ میلیارد ریال به طرح‌های نیمه‌تمام کشاورزی گچساران

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: امسال ۲۳۰ میلیارد ریال به طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی حوزه کشاورزی این شهرستان اختصاص یافته است.

کد خبر: ۳۲۰۱۴
۱۴:۰۶ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ سید عبدالوهاب پورالحسینی اظهار داشت: هم اکنون ۵۰ طرح عمرانی با پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۸۰درصد در گچساران در دست اجراست.
 
وی بیان کرد: طرح انتقال آب به ۵۸۰ هکتار زمین کشاورزی باباکلان، آبیاری یک هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی در دشت لیشتر و آبرسانی به ۸۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی «آبرزی» از طرح‌های مهم در دست اجرای این شهرستان است.
 
پورالحسینی گفت:گچساران ۳۱ هزار هکتار زمین کشاورزی در بخش‌های زراعت و باغی دارد که ۱۷ هزار هکتار آن آبی یا در حال تبدیل به شدن آبی است.
 
وی با بیان اینکه این شهرستان ۲ هزار هکتار باغ دارد عنوان کرد: ۳۰۰ هکتار از این میزان در سال گذشته در مناطق دیل و آرو احداث شده است.
 
پورالحسینی ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از طرح‌هایی مانند آبرسانی به باباکلان، توسعه باغ‌ها در دشت امامزاده جعفر تولید انواع میوه در گچساران افزایش چشمگیری یابد.
 
مدیر جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: خدمات رسانی به کشاورزان در قالب ۶ پهنه با ۵۵ کارشناس ترویج در این شهرستان انجام می‌شود.
 
وی تلاش برای جذب تسهیلات روستایی عشایر جهت اجرای طرح‌های کشاورزی به ویژه در بخش دام و طیور از راهبرد‌های جهاد کشاورزی این شهرستان در سال جاری است.
 
سالانه بیش از ۹۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان گچساران تولید می‌شود.
 
بخش مرکزی شهرستان گچساران سه دهستان، ۱۲۰ روستا و ۲۶ هزار و ۶۳۸ نفر جمعیت روستایی و ۱۰ هزار نفر جمعیت عشایری دارد که شغل بسیاری از آنان کشاورزی و دامپروری است.
 
شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: