خسارت طغیان رودخانه دیرعلی به ۹ روستای سلماس

به دنبال بارش شدید باران و تگرگ در عصر روز شنبه ۱۲ مرداد، ۹ روستای شهرستان سلماس به علت طغیان رودخانه دیرعلی و ایجاد سیلاب دچار خسارت شدند.

کد خبر: ۳۱۰۹۸
۱۱:۱۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ مرتضی اصغری فرماندار سلماس دراین خصوص اظهار کرد: با هماهنگی خوب اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، خطرات احتمالی سیل در مسیل‌ها و روستا برطرف شد، اما برق و راه ارتباطی ۳ روستای حادثه دیده هنوز قطع است.
 
اصغری تصریح کرد: اکیپ‌های راهداری و تیم‌های اداره برق، جمعیت هلال احمر و نیرو‌های بسیج، نیرو‌های خدمات و آتشنشانی شهرداری سلماس به همراه تمامی ماشین آلات خود در محل‌های سیل زده حضور دارند و در حال امداد رسانی و برآورد خسارات وارده به روستا‌های سیل زده هستند.
 
فرماندار سلماس خاطرنشان کرد: طغیان رودخانه دیرعلی در مسیر پایین دستی خود به سمت روستای صدقیان موجب اختلال در تردد وسایل نقلیه محور سلماس تسوج شده بود که با همت و تلاش نیرو‌های امدادی و خدماتی، یرو‌های پلیس راهور، آتشنشانی و نیرو‌های زحمتکش خدمات شهرداری سلماس، تردد خودرو‌ها در این محور در حال بازگشت به حالت عادی است.
وی با اشاره به آمار مصدومین این حادثه گفت: این حادثه ناگهانی موجب مصدوم شدن ۵ نفر شد که ۳ نفر به حالت سرپایی مداوا شده و ۲ نفر نیز در حال مداوا هستند.
 
اصغری اظهار کرد: این سیل موجب وارد آمدن خسارت به زمین‌های کشاورزی و دام‌ها و احشام روستاییان شده که در حال برآورد میزان دقیق خسارات وارده هستیم و به زودی مراتب به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.
 
گفتنی است: نیرو‌های جمعیت هلال احمر به همراه اقلام و چادر‌های امدادی بصورت شبانه عازم روستا‌های سیل زده شده اند و تلاش شبانه روزی نیرو‌های اداره برق و راهداری برای رفع مشکل قطعی برق و انسداد راه‌های ارتباطی روستا‌های سیل زده همچنان ادامه دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: