بیش از نیمی از مساحت همدان در محدوده بازآفرینی شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶۹ درصد از مساحت همدان در محدوده باز آفرینی شهری قرار دارد.

کد خبر: ۳۰۷۵۳
۱۴:۰۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ محمد پژمان پیش از ظهر سه شنبه 8 مرداد در بازدید از مناطق هدف بازآفرینی شهبار همدان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۱۷ منطقه در کشور محدوده های بازآفرینی تصویب شده ای در وزارت راه و شهرسازی ارائه داده و استان همدان یکی از آنها است، درنظر داریم شرایط مناطق مسکونی و رفاهی را برای مردم بهتر کنیم.

 
وی تصریح کرد: محله جولان همدان از بناهای تاریخی شهر همدان محسوب شده و با طرح های در نظر گرفته شده برای این محله برنامه های جامع و کامل مسکونی و فرهنگی در نظر گرفته شده است.
 
پژمان در ادامه با بیان اینکه سیاست های محوری دولت جمهوری اسلامی در راستای نوسازی بافت فرسوده با محوریت مسکونی است، افزود: دولت در سال ۹۸ حدود ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات با سود ۵۰ درصد برای بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده اعم از مسکونی و رفاهی درنظر گرفته است.
 
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری همچنین از تخصیص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمبود در بحث زیربنایی و روبنایی محدوده های هدف خبر داد و گفت: تا کنون هزار و ۵۴۹ پروژه مصوبه رفع نارسایی برای محلات هدف را به خود اختصاص داده اند.
 
لازم به ذکر است: معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر یکروزه خود به همدان از محله های جولان، مصلی، حصار امام، کلپا و خاتونیه بازدید کرد و پروژه های بافت فرسوده درحال تکمیل نیز مورد بررسی مجدد قرار گرفت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: