میرلوحی: برای حفظ سرمایه‌های اجتماعی انصاف باید در نقد رعایت شود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر فضای روانی جامعه آسیب ببینید به ضرر همه است. برای حفظ سرمایه‌های اجتماعی انصاف باید در نقد رعایت شود .

کد خبر: ۳۰۶۲۸
۰۹:۴۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محمود میرلوحی اظهار کرد: واقعیت امر این است که کشور با ابر چالش‌ها رو به رو است مهم ترین چالش کشور اقتصاد و اشتغال است. بخشی از شرایط بد اقتصاد و اشتغال  امروز حاصل تصمیمات اشتباهی است که بعد از دولت اصلاحات گرفته شد ، بخش دیگری از مشکلات هم به روی کار آمدن ترامپ در آمریکا و تحریم‌ها باز می گردد.

وی ادامه داد:  اگر قرار باشد کسی دنبال مقصر بگردد کار سختی نیست؛ کار سخت امروز این است که همه با هم در کنار هم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

میرلوحی افزود:  در حال حاضر در یک تروریسم اقتصادی به سر می‌بریم. ترامپ و رژیم صهیونیستی از یک سو و عده‌ای در منطقه از سوی دیگر به ما فشار وارد می‌کنند. بعد از برجام که پرونده هسته ای ایران بسته شد ، آنقدر دستگاه دیپلماسی قوی عمل کرد که هم در اروپا و هم در بخشی از آمریکا پذیرفته‌اند پرونده آمریکا علیه ایران سیاسی است. به جز اروپا، حتی انگلیس هم که طرفدار آمریکا است به ماندن در برجام  تاکید می‌کند.

وی گفت: اینکه تلاش دولت و مهارت ظریف و دولت را نادیده بگیریم جفا است. نباید در جنگ اقتصادی فرماندهان را تضعیف کنیم. مخالفان و تضعیف کنندگان دولت افراد مناسبی برای جایگزینی دولتمردان نیستند.

میرلوحی در ادامه گفت: جلیلی و تیمش نمی گذاشتند ابتدایی ترین نقدها به گفت‌وگوی هسته‌ای صورت بگیرد، اما امروز خودشان بی مهابا نقد می‌کنند. باید بپذیریم که هم نقد کنیم و هم توجه داشته باشیم در این مصاف و ستیز با ترامپ و اطرافیانش که اسرائیل و عربستان هستند نباید دولت را مورد هجوم‌های بی حساب قرار دهیم.

وی در پایان گفت: اگر فضای روانی جامعه آسیب ببینید به ضرر همه است. برای حفظ سرمایه‌های اجتماعی انصاف باید در نقد رعایت شود . بخصوص در تریبون های رسمی. تریبون‌داران  صدا و سیما و نماز جمعه باید در گفته‌هایشان تجدید نظر کنند. وقتی خودشان گاها دست به حاشیه می زنند و همسو با رسانه های بیگانه می شوند چه باید بکنیم؟
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: