‌دغدغه‌ای برای تامین امنیت مرزها در زمان انتخابات نداریم

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: امروز ایران امن ترین کشور در جهان است.

کد خبر: ۳۰۶۱۸
۰۸:۵۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز - سردار قاسم رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارومیه افزود: دغدغه ای برای تامین امنیت مرزها در زمان انتخابات نداریم و به واسطه انسجام با دستگاههای قضایی و سپاه و ارتش بر مرزها مسلط هستیم.

وی با بیان اینکه امروز افتخار داریم که ایران بیش از ۸۰ میلیون مرزبان دارد چرا که همه اقوام و ادیان متفق القول مرزبان هستند، اظهار کرد: تبیین جایگاه مرز در کشور مغفول مانده است و باید ارزش و جایگاه مرزبانی در جامعه برجسته شود.

سردار رضایی با اشاره به وسعت کشور ایران و همسایگی با کشورهای مختلف، وجود کشورهای همسایه را یک فرصت و قدرت برای ایران دانست و گفت: ایران به همه کشورها بجز رژیم غاصب نگاه مودت دارد و بین ایران و کشورهای همسایه ازجمله عراق، ترکیه، آذربایجان، پاکستان و حوزه خلیج فارس روابط عمیقی در سطوح مختلف حاکم است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه قبل از انقلاب قدرت‌های شرق و غرب مرزها را مدیریت می کردند اما بعد انقلاب مولفه ها تغییر کرد، اظهار کرد: اگر چه طی سال گذشته امکانات خدماتی و اپتیکی به مرزها ارسال شد ولی هنوز عقب ماندگی و خلاهایی در ابنیه، راه و انشعابات حوزه مرزی وجود دارد. 

وی با اینکه میزان جرایم مرزی مرزنشینان آذربایجان غربی از جمله تردد غیرمجاز کاهش یافته است، تصریح کرد:  طی ۴ ماهه سال جاری  ۳.۵ برابر میزان کشفیات سلاح شکاری در استان افزایش یافته است.

سردار رضایی با‌ بیان اینکه امنیت موجود را باید برای مردم ‌تشریح کرد و وحدت از دستاورد امنیتی پاسداری می کند، گفت: نقش مردم در امنیت مرزهای آذربایجان غربی به خوبی جلوه کرده است.

وی با اشاره به بازگشایی مرز کوزه رش سلماس گفت: ایجاد بازارچه دروازه و پایانه در مرز مشترک به واسطه توافق طرفین میسر است و متولی نیز دولتهاست و هنوز در مرز کوزه رش سلماس اتفاق نیفتاده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: