پس از ۸۰ سال شیر نر ایرانی به خاک وطن برگشت

پرهیزکار از بازگشت شیر نر ایرانی به کشور پس از گذشت ۸۰ سال از انقراض این گونه خبر داد.

کد خبر: ۲۵۰۶۵
۱۲:۰۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

دیدارنیوز- حدود ساعت ۲۲ شب گذشته، پس از گذشت ۸۰ سال از انقراض شیرهای ایرانی در کشورمان، بالاخره تلاش‌های مسئولین پارک ارم ثمر داد و جفت نر این گونه جانوری ارزشمند از باغ وحش بریستول انگلستان وارد گمرک فرودگاه امام (ره) شد و پس از حدود ۵ ساعت تشریفات گمرکی، توانست خود را در کمال صحت و سلامت به باغ وحش محل زندگی جدیدش برساند.
گفتنی است جفت ماده این شیر، طی هفته آینده از باغ وحش دوبلین ایرلند وارد کشور خواهد شد و مسئولین باغ وحش ارم امیدوارند با تکثیر این جانور بتوانند قدم موثری در حفظ نسل آن بردارند.

سیدمحمدرضا پرهیزکار مدیر عامل مجتمع ارم سبز در این خصوص گفت: هدف اصلی ما از تلاش برای بازگرداندن این گونه اولا کمک به ازدیاد نسل این حیوان و ثانیا آشنا نمودن هم وطنان با حیات وحش کشورمان است.

 

وی در خصوص چگونگی بازگشت این شیرها به ایران گفت: با توجه به عضویت باغ وحش ارم تهران در اتحادیه باغ وحش‌های اروپا (EAZA) طی توافقاتی این شیرها تحت نظر برنامه تکثیر و نگهداری از گونه‌های در خطر انقراض و بدون پرداخت وجه مجوز بازگشت به کشور عزیزمان را گرفته اند.

پرهیزکار در پایان ضمن دعوت از هموطنان جهت بازدید از این گونه ارزشمند، گفت: به میمنت ورود این جانور به کشور، بازدید از باغ وحش ارم، امروز؛ پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت برای عموم به صورت نیم بها خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: