مقتدی صدر: بعد از ۱۶ سال از سقوط صدام هنوز درگیر جنگ و فساد هستیم

رهبر جریان صدر عراق تأکید کرد که ۱۶ سال از زمان سقوط صدام دیکتاتور گذشته است و مردم عراق همچنان به حاشیه رانده شده‌اند و این کشور همچنان از خارج اداره می‌شود.

کد خبر: ۲۳۷۳۰
۱۱:۵۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نقل از شبکه سومریه‌نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در مقاله‌ای به مناسبت سالروز سقوط صدام نوشت: ۱۶ سال از سقوط دیکتاتور عصر (صدام) می‌گذرد و عراق همچنان از مشکلاتی مثل جنگ، فقر، فساد، ظلم و انحراف، گسترش جهل و سرکوب آزادی‌ها و سوء استفاده از دین رنج می‌برد. بعد از گذشت ۱۶ سال همچنان تفکر بعثی و دنبال کرسی و پست و منصب بودن وجود دارد، همچنان طایفه‌گرایی در پایه و ارکان دولت حاکم است، مردم به حاشیه رانده می‌شوند و عراق از خارج مرزها اداره می‌شود.

وی افزود: ۱۶ سال می‌گذرد و فساد در کشور گسترش یافته و از زیادی فاسدان نمی‌توانیم سر بلند کنیم. کسی هم برای بیرون کردن و محاکمه آن‌ها هیچ تلاشی نمی‌کند. همچنان شبه‌نظامیان بر دولت و تصمیماتش حاکم هستند و با سرنوشت مردم بازی می‌کنند. با گذشت این همه سال عراق همچنان از اشغال رنج می‌برد و خاک ما همچنان در اشغال بیگانگان است و به عرصه نزاع منطقه‌ای و بین المللی و طایفه‌ای تبدیل شده است.

صدر گفت: تا کی مردم می‌خواهند در خواب غفلت به سر برند و تا کی مسئولان به صندلی‌های خود تکیه می دهند و به مردم و خاک خود هیچ توجهی نمی‌کنند؟ تا کی نهادهای امنیتی در حاشیه قرار خواهند داشت حال آنکه قربانی‌های زیادی داده و برای کشور فداکاری زیادی کرده‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: