آمریکا وزیر صنعت ونزوئلا را به نقض تحریم‌ها متهم کرد

دولت آمریکا، علیه یک مقام عالی‌رتبه دولت مادورو به جرم نقض تحریم‌هایی که دو سال پیش در رابطه با قاچاق مواد مخدر علیه او اعمال شده بود، اتهامات کیفری اعلام کرد.

کد خبر: ۲۲۰۸۳
۰۹:۳۴ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ طارق زیدان العیسمی مداح، وزیر صنعت ونزوئلا به دور زدن تحریم‌های فوریه ۲۰۱۷ از طریق استخدام شرکت‌های آمریکایی برای ارائه خدمات جت خصوصی که شامل سفر ۲۳ فوریه از روسیه به ونزوئلا می‌شد، متهم کردند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین دستیار العیسمی را که تحریم شده بود و تعدادی از دیگر مقام‌ها را با اتهامات کیفری مواجه کرد. وکلای العیسمی و سامارک خوزه لوپز بلو، دستیار او هنوز اظهارنظری نکرده‌اند. وزارت اطلاع‌رسانی ونزوئلا هم به سوالاتی پاسخی نمی‌دهد.

العیسمی و لوپز بلو هر دو به پنج فقره نقض تحریم‌ها و نقض قانون مبارزه با مواد مخدر متهم هستند. این قانون افرادی را هدف می‌گیرد که اقتصاد و منافع سیاست خارجی آمریکا را تهدید می‌کنند. هر فقره از این جرایم حداکثر ۳۰ سال حبس به همراه دارد.

تحریم‌ها علیه وزیر صنعت ونزوئلا اولین اقدام دولت ترامپ علیه یک مقام عالی‌رتبه دولت مادورو به اتهام پولشویی و قاچاق مواد مخدر به حساب می‌آید. العیسمی به همکاری در انتقال کشتی‌های حامل مواد مخدر به خارج از ونزوئلا، از جمله ایالات متحده و مکزیک، متهم است. او بر بنادر دریایی و خطوط هوایی ونزوئلا کنترل دارد.

جفری برمن، دادستان آمریکایی در منهتن در بیانیه‌ای اعلام کرد: اجرای این تحریم‌ها برای منافع امنیت ملی ایالات متحده آمریکا حیاتی است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: