ادعاهای رئیس مجلس عربستان علیه ایران

رئیس مجلس شورای عربستان جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی کشورهای عربی متهم کرد.

کد خبر: ۲۱۸۸۰
۱۰:۳۲ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز - به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، عبدالله آل شیخ، رئیس مجلس شورای عربستان در بیست و نهمین نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی که در امان پایتخت اردن برگزار شد، مدعی شد: نمی‌توان در رابطه با تروریسم و مساله حمایت از تروریسم صحبت کرد بدون اینکه در رابطه با منبع و حامی رسمی و ستون فقرات آن یعنی ایران اشاره کرد.

این مسئول سعودی همچنین جمهوری اسلامی ایران را به انجام عملیات تروریستی، صادر کردن تفکر تروریستی، حمایت از گروهک‌های تروریستی، ایجاد فرقه گرایی و جنگ‌های داخلی و همچنین به کارگیری سیاست‌های خصمانه متهم کرد.

رئیس مجلس شورای عربستان در ادامه مدعی شد که ایران در امور داخلی دیگر کشورها و خصوصاً جهان عرب دخالت می‌کند بدون اینکه به اصول دین اسلام و یا اصل حسن همجواری احترام بگذارد.

دعای دخالت ایران در امور دیگر کشورها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایرانی تأکید می‌کنند ایران کشوری است که با عزم جدی و اراده بالا در تلاش است که به ایجاد صلح وثبات در مجموعه منطقه کمک کند، نقش ایران در منطقه سازنده است و اینکه ایران را متهم به دخالت در امور کشورهای دیگر کنند، فرافکنی است. برخی فکر می‌کنند که با مطرح کردن نام دیگر کشورها می‌توانند از زیر بار مسئولیت و مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستند کنار بروند.

ادعای حمایت ایران از گروهک‌های تروریستی درحالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران بزرگترین مخالف تروریسم در جهان به شمار می‌رود و برای ریشه کن کردن آن تلاش‌های فراوانی کرده است. ایران در بیرون راندن داعش و دیگر گروهک‌های تکفیری از سوریه و عراق نقش پررنگی داشته است که دولت‌های قانونی این کشورها بارها این مساله را اعلام و از جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرده‌اند این درحالی است که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات مرزهای خود را بر روی داعش باز کردند تا وارد عراق و سوریه شوند و از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی کردند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: