انتقاد امیرآبادی از احداث مدرسه علمیه آیت الله آملی لاریجانی

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مدرسه علمیه‌ای که رئیس قوه قضائیه در شهر قم احداث کرده، نظم شهری را در آن منطقه مختل کرده و علاوه بر آن تبعات اجتماعی بسیار بالایی روی دست نظام گذاشته است.

کد خبر: ۲۰۷۳۱
۰۹:۳۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز - احمد امیرآبادی صبح امروز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: زمین‌هایی در قم به افراد خاص و نهادهای خاص واگذار شده که هکتار این زمین‌ها بالا بوده و متاسفانه قرارداد این زمین‌ها غیر منصفانه است.

او افزود: در طرح‌های شهری باید تمامی اشخاص برای ساخت اماکن همچون مدرسه و غیره از مجاری قانونی عبور کنند.

امیرآبادی ادامه داد: مدرسه علمیه‌ای که رئیس قوه قضائیه در شهر قم احداث کرده، نظم شهری را در آن منطقه مختل کرده و علاوه بر آن تبعات اجتماعی بسیار بالایی روی دست نظام گذاشته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه این زمین ها به طوری واگذار شده که اشخاص تا ۱۵ سال می‌توانند هیچ بنایی نسازند و این در حالی است که یک زوج جوان برای خرید یک خانه ۵۰ متری باید دوندگی بسیاری کنند.

او تصریح کرد: ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و اگر اشخاص زیر بار نروند، آن‌ها را به رسانه‌ها معرفی خواهیم کرد.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: در قم مناطق محرومی وجود دارد که برای انجام کارهای زیرساختی هیچ زمین دولتی در آن نداریم و ما تفاضا داریم که زمین هایی برای ایجاد زیر ساخت ها مانند بوستان ها و اماکن ورزشی تخصیص داده شود.

او ادامه داد: ما انتظار داریم را‌ه آهن برای ایجاد زیرساخت‌ها همکاری کند تا اهالی ساکن در اطراف آن با مشکلات کمتری روبرو شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما در بحث مسکن مهر نیاز به ایجاد زیرساخت‌ها داریم، این بخش می‌تواند در اشتغال زایی موثر باشد و امیدواریم وزیر راه و شهرسازی دوباره مسکن مهر را با جدیت دنبال کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
این مدرسه که از قبل از انقلاب بوده و برای میرزا هاشم آملی پدر این آقای لاریجانی است.