رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش:

سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران مدارس امری دشوار و زمانبر است

چهاربند با بیان اینکه باید مدارس صالح شکل بگیرند که زیرساخت یک جامعه صالح هستند گفت: بدون وجود مدیر شایسته این امکان فراهم نمی‌شود.

کد خبر: ۲۰۵۱
۱۴:۰۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
دیدارنیوز - اسفندیار چهاربند در آیین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس که در اردوگاه باهنر برگزار شد با بیان اینکه حدود ۱۰۷هزار واحد آموزشی در کشور داریم گفت: ۶۵ هزار مدرسه مستقل‌اند و بیش از ۱۲۰ دانش آموز دارند؛ مابقی کمتر از ۱۲۰ دانش آموز دارند اما به هر حال یک واحد آموزشی محسوب می‌شوند.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت فراگیرترین شبکه ارتباطی با مردم را در اختیار دارد و مهمترین عامل بسط و توسعه عدالت اجتماعی است. کادرسازی برای برنامه های آینده کشور منوط به عبور از سیستم تعلیم و تربیت است و مدارس خط اول توسعه منابع انسانی هستند.

رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس دارای سازوکار مشخص هستند و محیط اجتماعی سازمان یافته و هدفمند محسوب می‌شوند گفت: فرزندان ما زندگی اجتماعی را در مدارس تجربه می‌کنند. دانش آموز باید برای زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی آماده شود.

چهاربند ادامه داد: پیش نیازها و الزاماتی وجود دارد. مجموعه سازوکارهای لازم برای تحقق اهداف مدنظر باید در محیط مدرسه فراهم شود و این وظیفه مدیر مدرسه است که با استفاده از ظرفیتهای درونی و بیرونی زنجیره‌ای از فرصتها و موقعیتها را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در نهایت باید مدارس صالح شکل بگیرند که زیرساخت یک جامعه صالح هستند اظهار کرد: بدون وجود مدیر شایسته این امکان فراهم نمی‌شود. اکنون در راستای تحقق سیاست مدرسه محوری و شکل گیری مدارس صالح سه موضوع تقویت و توانمندسازی مدیر مدرسه، تضمین کیفیت و پایش عملکرد و فرایند انتخاب مدیران مدارس دنبال می‌شود.

رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دوستان ما در جهاددانشگاهی به عنوان مشاور وزارتخانه در طراحی و تولید و استقرار نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس در کنار ما حضور دارند گفت: استقرار سنجش صلاحیت‌ها یک امر دشوار و زمانبر است اما اجتناب ناپذیر است.

وی تاکید کرد: استقرار این نظام از گام‌های اولیه اجرای سند تحول است و زیربنای خوبی برای توسعه و تعالی مدارس محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: