اعتراض سید جواد میری به رفتار مدرسه با فرزند اوتیسمی‌اش

سیدجواد میری جامعه شناس به رفتار بد و دور از شان مدرسه با فرزند اوتیسمی خود اعتراض کرد.

کد خبر: ۲۰۲۱۵
۱۱:۳۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز - سیدجواد میری جامعه‌شناس و استاد دانشگاه و عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی، روز چهارشنبه ۱۷ بهمن‌ماه با حضور در مقابل مدرسه زرازوند واقع در عباس‌آباد طی یک حرکت اعتراضی نمادین به نوع برخورد مدرسه با فرزند مبتلا به اوتیسم خود، حدود سه ساعت مقابل مدرسه نشست.

 جواد میری می‌گوید در مدرسه با پسرش رفتار بدی می‌شود و او را حبس کرده‌اند و مدیر مدرسه صلاحیت کار با بچه‌ها را ندارد و تا الان هم باید بازنشسته می‌شد. مدیر مدرسه می‌گوید رفتار مناسبی با پسر جواد میری داشته و او را حبس نکرده و فقط او را به دفتر برده تا کسی را کتک نزند.

مدیر تاکید دارد که این دانش‎آموز حتما باید با همراه به مدرسه برود، میری می‌گوید تاکنون سه همراه برای پسرش استخدام کرده که رفتار بد مدیر باعث شده آنها این کار را ترک کنند. معلمان مرتضی میری هم می‌گویند او همیشه همراه داشته و فقط طی یک هفته‌ی اخیر همراه ندارد که مرتضی هم در این زمان مدرسه نیامده است.

همراهان مرتضی میری که کنار او در مدرسه می‌ماندند تا مواظب او باشند می‌گویند رفتار مدیر مدرسه با مرتضی و حتی بقیه‌ی دانش‌آموزان مناسب نبوده است. یکی از این همراهان می‌گوید که مدیر رفتار خشنی با این دانش‌آموز داشته، سر او فریاد می‌کشیده و حتی او را می‌زده است.

هنگام مصاحبه با جواد میری در مقابل مدرسه، مدیر مدرسه خبرنگار انصاف نیوز را تهدید کرد که پلیس را خبر می‌کند و با گرفتن بازوی او سعی در جلوگیری از گرفتن گزارش داشت اما بعد از دقایقی با خبرنگار انصاف‌نیوز به گفت‌وگو نشست.

جواد میری: پسرم را حبس کردند

سیدجواد میری در مورد مشکل پیش آمده توضیح داد: «پسر من سه سال است در این مدرسه درس می‌خواند. مدیر این مدرسه با تمام قدرت خود برای سد درست کردن مقابل تحصیل پسر من در این مدرسه تلاش کرده است. پسر من مبتلا به اوتیسم خفیف است، نیاز به مراقبت ویژه‎تری دارد اما  مدیر تا توانست توهین و اذیت کرد.

حق همه‌ی بچه‌ها  است که هرروز به مدرسه بروند. این خانم همه‌ی تلاش خود را کردند که بچه‌ی من در هفته ۷ ساعت و نیم به مدرسه بیاید. دیگر اجازه ندارد سرصف بایستد و بعد از زنگ دوم هم باید او را ببرم. این اواخر گفتند مدرسه هم نمی‌تواند بیاید.»

او در مورد حبس پسرش گفت: «هشتم بهمن ماه، پسرم را در اتاقش حبس کرده و او را آزار و اذیت کرده و حتی پسر نه ساله را تهدید کرده که به پلیس زنگ می‌زند. من پشت در مانده بودم و در می‌زدم اما در را باز نمی‌کرد، عصبانی شده بودم و داد زدم، فشارم افتاده بود. به او گفتم که چرا همچین کاری می‌کنی؟ بعد از این ماجرا در آموزش و پرورش گفته بود که این بچه من را می‌زد بازرس‌ها به او گفته بودند که بچه‌ی نه ساله چطور می‌توانست شما را بزند؟

اشتباه کردم که همانجا به پلیس ۱۱۰ شکایت نکردم. ساعت ده و نیم به من زنگ زد و گفت که مرتضی شلوغ می‌کند، لطفا زود بیایید. من دل‌نگران بودم و کمتر از یک دقیقه طول کشید که به مدرسه برسم، در بسته بود وقتی در را باز کردند پسرم از وحشت آنقدر عرق کرده بود که کاملا خیس بود.»

میری می‌گوید مدیر از رفتار مرتضی در اتاق فیلم گرفته و توضیح می‌دهد: «بچه را در اتاق حبس کرده و فیلمبرداری کرده که بگوید بچه خشونت دارد، فرزند من از ترس اتاق محبوس داد و فریاد کرده و او سند درست کرده که بچه خشن است.»

او در ادامه گفت: «من تا به حال چند مربی سایه آوردم که هفت ساعت‌ونیم در هفته که پسرم در مدرسه است کنار او باشند که همه هم تحصیل کرده هستند، یکی روانشناسی خوانده بود، یکی مهد کودک و دبستان کار می‌کرد. ماهی ۷۰۰ هزار تومان هم برای این مربی در نظر گرفتم، همه‌ی آنها را آنقدر اذیت کرد که دیگر نیامدند. حالا می‌گوید بچه بدون مربی سایه مدرسه نیاید.»

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شکایت کرده‌ یا نه گفت: «من به آموزش و پرورش منطقه هفت و اداره کل آموزش و پرورش شکایت کردم. صدای اعتراض من به گوش آقای بطحایی برسد که این چه مدیریتی است؟ مگر بچه نباید درس بخواند؟ چرا بچه را می‌زنید و به او توهین می‌کنید؟ چرا به والدین توهین می‌کنید؟

دیروز در آموزش و پرورش به من گفتند که ما کمک می‌کنیم که فرزندتان را از این مدرسه به یک مدرسه‌ی دیگر ببرید. این مدرسه نزدیک خانه‌ی ماست و کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد که از خانه به مدرسه برسیم. من نمی‌خواهم این بچه را جای دیگری ببرم، شما مدیر را ببرید یک جای دیگر.»

میری در مورد مدیر مدرسه گفت: «این مدیر سی سال در آموزش و پرورش در قسمت بودجه کارمند بوده و به هیچ وجه صلاحیت اینکه با کودکان‌ کار کند را ندارد و نوع مواجهه با آنها را بلد نیست، فکر می‌کند بچه‌ها شیء هستند فقط باید آنها را یک جا بگذارند و آنها تکان نخورند. پسربچه‌ها در این سن دوست دارند بازی کنند و بدوند. ایشان می‌گویند بچه تکان نخورد.

مدیر کارت هدیه درست کرده و سرکلاس جلوی سی دانش‌آموز دیگر به چند بچه جایزه داده و گفته که به خاطر اینکه مرتضی را تحمل کردید به شما جایزه می‌دهیم. شخصیت این بچه را خرد کرده است.

به همکلاسی‌های پسرم گفته که اگر مرتضی هرکدام شما را زد سی‌نفره او را بزنید. مربی سایه‌ی او اینها را به من گفته؛ من به او گفتم خانم شما مدیر هستید چرا اینطور برخورد می‌کنید؟ رفته به مربی سایه‌ای که استخدام کردیم گفته شما نباید این موضوع را به پدرومادر او می‌گفتی. از فردای آن روز هم به این مربی بی‌احترامی و توهین کردند و او هم گفت من دیگر نمی‌آیم.»

او در توضیح اینکه چرا پسرش را به مدرسه اوتیسم نبرده گفت: «یکی از مشکلات پسر من این بود که به خاطر روسی بودن مادرش دوزبانه است و به همین دلیل تاخیر زبانی داشت. هفت سال او را برای گفتاردرمانی بردم. آقای دکتر پیشیاره که در سعادت آباد مرکز رشد دارند و آقای دکتر ربوبی که از شاگردان دکتر حسن عشائری هستند گفتند برای پسرم خیلی خوب است که در کنار بچه‌‌های عادی باشد چون هم به تاخیر زبانی او کمک می‌کند و هم از نظر الگوهای رفتاری برای او بهتر است؛  واقعا بهتر شده است. بچه‌ها و مدرسه را دوست دارد با اینکه اینهمه اذیتش کردند یک هفته‌ای که به مدرسه نیاوردمش از اینکه مدرسه نمی‌رفت ناراحت بود. امروز هم آوردم مدیر به فراش مدرسه گفته اجازه نده این بچه داخل مدرسه شود. سوال من این است کدام قانون رفتن بچه‌ها به مدرسه را منع می‌کند؟

اوتیسم پسر من خفیف است. اوتیسم جرم نیست یک اختلال است که آن را درمان کردیم. چرا باید مدیر یک مدرسه‌ی دولتی سلیقه‌ای رفتار کند؟»

میری درباره‌ی شرایط تحصیل پسرش در مدرسه گفت: «به من گفتند پسرم باید فقط سه روز در هفته به مدرسه بیاید، در صف و زنگ آخر هم نباید در مدرسه باشد، مربی سایه هم باید حضور داشته باشد. من همه‌ی اینها را قبول کردم.

خردادماه پارسال اصرار کردند که باید پسرم را به مرکز روانشناسی آموزش و پرورش ببریم. بردیم و روانشناس او را دید؛ گفت شما که خودتان استاد دانشگاه هستید، همسرتان هم متخصص مغزواعصاب است من دیگر چه بگویم؟ گفتم نه خانم شما معاینه بکن. معاینه کرد و تایید کرد. من کاغذ را پیش مدیر آوردم. او به عنوان یک مدیر و زن و مادر باید خوشحال می‌شد که تایید شده مشکل روانشناسانه ندارد ولی با ترشرویی برگه را از من گرفت و به فاصله‌ی یک ساعت به مرکز روانشناسی زنگ زده بوده و گفته بوده که چرا این بچه را تایید کردید حتما رشوه گرفتید؟!

دوباره از ما خواست به آنجا برویم. من رفتم و دیدم یک جلسه‌ تشکیل دادند و در یک کاغذ نوشته‌اند که من و مدیر و مرکز آموزش تایید می‌کنیم که این بچه مدرسه نیاید یا مثلا دو روز در هفته مدرسه بیاید یا او را به مرکز مشاوره ببریم همه‌ی این کارها را انجام دادیم.»

جواد میری درباره‌ی نظر اولیای بقیه‌ی دانش‌آموزان درمورد فرزندش گفت: «اولیای بقیه‌ی بچه‌ها با پسر من چه کار دارند؟ چرا باید در مدرسه این‌همه مادر بیایند و در مورد آمدن پسر من به مدرسه نظر بدهند؟»

او در پایان افزود: «اگر این خانم صلاحیت ندارد او را از مدیریت کنار بگذارند؛ او سی سال کارمند واحد بودجه بوده و برای مدیریت مدرسه مناسب نیست. قصد من از این اعتراض فقط این است که بچه‌ی من مدرسه برود.»

مدیر مدرسه: هم مادری کردم هم معلمی

مدیر مدرسه درباره‌ی مشکل پیش آمده با پسر سیدجواد میری توضیح داد: «این دانش‌آموز مبتلا به اختلال اوتیسم است و سازمان استثنایی هم به ما نامه‌ای داده که نشان می‌دهد این دانش‌آموز حتما باید به همراه یک فرد قابل اعتماد و متخصص در این رشته در مدرسه حضور داشته باشد ما هم به واسطه‌ی همین نامه این دانش‌آموز را ثبت نام کردیم.
من اعتقاد داشتم که این دانش‌آموزان باید در میان دانش‌آموزان عادی رشد پیدا کنند. پدر این دانش‌آموز به واسطه‌ی رایزنی‌هایی که در سازمان استثنایی داشت او را به سنجش نبرده بود، ولی من او را ثبت نام کردم و دو ماه دیرتر این نامه را آوردند که به همکاری بیشتر نیاز است. پیرو همین نامه دراین دوسال و نیم هم مادری کردم هم معلمی و هم مدیری.

به خاطر پذیرفتن این دانش‌آموز بین بقیه‌ی دانش‎آموزان، اولیا شکایت‌های زیادی پیش من آوردند و نامه نوشتند.»

مدیر مدرسه نامه‌ای که جمعی از اولیای همکلاسی‌های کلاس اول او نوشته‌اند را می‌خواند که در بخشی از آن نوشته: «آیا ساپورت مالی از طرف پدر اون بچه «دیوونه» به شما می‌‎ماسه؟»

او در ادامه گفت: «خواهش ما برای گفتار درمانی‌ و مشاوره و رفتاردرمانی این دانش‌آموز متاسفانه به جایی نرسید چون آقای میری خودشان را محق هر تحصیل و اطلاعاتی می‌دانند. نامه‌های مشاوره‌ی منطقه نشان می‌دهد که ایشان حتی مصوبه‌ای را که بین من و ایشان و بچه و کارشناس مسوولان مشاوره‌ی منطقه هفت تایید شده امضا نکرده است. امسال هم به جای درمان همراه مادرش به روسیه رفت.

مشکل از مدرسه نبوده که همراه‌های این کودک نمانده‌اند، یا پول پرداختی کم بوده یا مشکلات دیگری وجود داشته؛ مثلا همراه اول او ازدواج کرد و نیامد. این همراه‌ها چون متخصص این کار نیستند و از دانشجویان آقای میری هستند به مشکل برمی‌خورند و از طرفی هم همراه‌های این دانش‌آموز تند به تند عوض می‌شدند، البته درمورد همراه اولیا اختیار دارند که انتخاب کنند، اما بدون همراه نباید بیایند.

همه‌ی بدن من برای اینکه به خود و بقیه‌ی بچه‌ها آسیب نزند کبود شده است. اگر کسی قدمی برای فرزند من بردارد خودم را مدیون او می‌دانم. همراه او به من گفت من دیگر توان ادامه‌ی اینکار را ندارم و نمی‌توانم او را کنترل کنم. »

او در توضیح ماجرای حبس این دانش‌آموز گفت: «این بچه حبس نشده؛ می‌خواست بقیه‌ی بچه‌ها را به خاطر اینکه زودتر از او می‌خواستند وارد کلاس بشوند بزند. در پاگرد زمین خورد و من می‌دانستم همراهش نیامده است، رفتم ببینم چه شده که هلم داد تا برود آنها را بزند. او را آوردم داخل دفتر و از یکی از نماینده‌های کلاس خواستم کنار او بنشیند تا من به پدرش زنگ بزنم. پدر آمد و وقتی در باز شد محکم در را کوبید و من که پشت در بودم را هل داد. فحاشی این آقا را من صورت جلسه کرده‌ام.

شکلات و چای دادیم تا سرش گرم شود ولی دوباره خواست برود، خواستیم جلوی او را بگیریم که با پا به در زد و در گیر کرد. ما هر سه در اتاق مانده بودیم. اگر اجازه می‌دادم برود و سرکسی می‌شکست چه کسی جز من پاسخگو بود؟»

مدیر این مدرسه با بیان اینکه هنوز آقای میری بعضی نامه‌ها و کدهای‌ مشاوره را از او نگرفته که پیش مشاور ببرد، نامه‌ی کارشناس مسوول مشاوره‌ی منطقه ۷ را نشان داد که روی آن نوشته بود تا نیاوردن نامه‌ی مشاوره‌ی دانش‌آموز از پذیرفتن او خوددداری کنید. نامه‌ی دیگری از اولیا را نیز نشان داد که یازده امضا داشت و درخواست جلوگیری از پذیرش مرتضی میری را داشتند.

او در ادامه توضیح داد: «دو روز پیش مرتضی را بدون همراه آوردند. وقتی در این مورد از او پرسیدم گفت من پول همراه ندارم و شما وظیفه دارید که او را بپذیرید. در صف بچه‌ها را با شال گردنش اذیت می‌کرد. زنگ تفریح دوم هم بدون اجازه‌ی من کیفش را برداشت و همراه پدرش رفت. آیا آقای میری نباید از من اجازه می‌گرفت؟

من مجبور شدم بین معلم‌های پایه‌ی سوم قرعه‌کشی کنم چون هیچ‌یک نمی‌پذیرفتند که این دانش‌آموز در کلاس آنها باشد.»

او درمورد اینکه چرا مرتضی فقط سه روز می‌تواند به مدرسه برود گفت: «اینکه سه روز در هفته بیاید با توافق پدرش بود که دو روز در هفته استراحت کند و معلم‌ هم درس مهمی ندهد تا آسیب‌ها کم شود؛ پدرش قبول کرد اگر نمی‌کرد من نمی‌توانستم ثبت نام کنم.

رفتار من با همه‌ی بچه‌ها و به خصوص مرتضی مسالمت‌آمیز است. مرتضی به راحتی وارد اتاق من می‌شود و پشت میز من می‌نشیند و اگر چیزی بخواهد از کشوی من برمی‌دارد؛ مرتضی مدرسه را دوست دارد اگر با او بد برخورد می‌شد اینطور نبود.»

او در پایان افزود: «از خردادماه مشاوره و دکتر متخصص خودش هم نرفته است چون رونوشت نامه‌اش را پیش من نیاورده است. مرکز مشاوره‌ی سازمان استثنایی هم نرفته است. من با اینهمه مشکل اوضاع را تحمل کردم. آیا این رفتار سزاوار است؟

من چهار دانش‌آموز اوتیسم دارم. چرا سه نفر دیگر هر روز تشکر می‌کنند؟ اگر این مدرسه بد است چرا پدرش او را نبرد؟ چند مدرسه‌ی دیگر هم این اطراف هست. در نامه‌ای هم که به آموزش و پرورش نوشتند نگفتند که این دانش‌آموز اوتیسم دارد و نیاز به همراه دارد.»

از سوی دیگر معلم‌های امسال و سال گذشته‌ی مرتضی می‌گویند در کلاس می‌شد مرتضی را کنترل کرد و با وجود امتیازهای ویژه‌ای که به او می‌دادند می‌توانستند او را کنترل کنند اما نمی‌دانند در زنگ‌های تفریح وضع چگونه بوده است.

همراه سابق مرتضی: گاهی او را نیشگون می‌گرفت

فریمانی مربی سال پیش مرتضی می‌گوید: «من از مدتی پیش به خاطر درسم مجبور شدم مرتضی را تنها بگذارم. رفتار مدیر مدرسه با من افتضاح بود. احترام هیچ چیزی را نگه نمی‌داشت و این یکی از دلایل ترک کارم بود. حتی در مورد حجاب من دخالت می‌کرد. زشت حرف می‌زد و رفتارش با من هم بد بود. سه سال بعد ار بازنشستگی هنوز داشت مدیریت می‌کرد و همیشه عصبانی بود. با این وضع چرا در یک دبستان پسرانه کار می‌کرد؟

من مجبور بودم به مدیر مدرسه توضیح دهم که اگر مرتضی عصبانی می‌شود و داد می‌زند شما دیگر داد نزن. این خانم داد می‌زد و دست بچه را می‌گرفت و می‌کشید، بالاخره همه‌ی انسان‌ها کرامت نفس دارند ولی این خانم از یقه‌ی بچه می‌گرفت و به دفتر می‎برد و با او بد صحبت می‌کرد؛ حتی پیش من مرتضی را زد و گاهی او را نیشگون می‌گرفت. اگر اتفاقی می‌افتاد از یک نفر می‌خواست سریع فیلم بگیرد؛ این رفتار بد است، مگر مدرسه جاسوس‌بازی دارد؟ جلوی دوربین رفتارش کاملا تغییر می‌کرد.

مرتضی اصلا بچه‌ای نیست که شیطنت کند، سر کلاس یا نقاشی می‌کشید یا کاردستی درست می‌کرد. او به اندازه‌ی بقیه‌ی بچه‌ها سروصدا و اذیت نداشت، فقط اگر کسی اذیتش می‌کرد خیلی ناراحت می‌شد.»

یکی دیگر از مربیان مرتضی می‌گوید: «من به مدرسه می‌رفتم تا معلم در سایه‌ی این کودک باشم، قرار بود از کودک مراقبت کنم اما در عمل از کودک در مقابل بزرگسالان مراقبت می‌کردم.

کسانی که آنجا به عنوان بزرگسال حضور داشتند فاقد درکی از بچه‌ها و تعامل‌هایشان بودند، از کودکی که اوتیسم خفیفی دارد هم درکی نداشتند. من آنجا معلم در سایه ناظم و مدیر و معلم بودم. مشکل من کودک نبود بلکه بزرگسالانی بودند که نمی‌دانستند با کودک چطور رفتار کنند.

من از والدین هم رفتارهای خشونت‌آمیز نگاهی و کلامی می‌دیدم که حس می‌کردم که به والدین گفته شده این بچه سر کلاس مزاحم است.

آیا کسانی که در مدارس کار می‌کنند واحد روانشناسی اجتماعی و روانشناسی کودک گذرانده‌اند؟ این نقص آموزش و پرورش است. کسی که کارمند خوبی باشد به معنای مدیر خوبی بودن نیست.»

اکبری دیگر همراه دیگر او می‌گوید: «مدیر مدرسه پرخاشگر بود و خیلی وقت‌ها رفتار بدی با من داشت. به ما می‌گفتند زودتر از هشت نیایید اگر می‌آمدیم چالش به وجود می‌آمد. والدین بچه‌ها هم گاهی رفتار نامناسبی داشتند.»

مادر یکی از دانش‌آموزان گفت تا کنون چندین بار از مدیر شکایت شده اما تاکنون هیچ بازرسی در مدرسه دیده نشده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی : ۱
غیر قابل انتشار : ۷
رضا
|
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
با تمام احترامی که برای پدر عزیز قائل هستم ولی بگویید این چه رسمی است که فرزندان ناتوان هم باید در مدرسه عادی درس بخوانند آیا کار گذشته ما غلط بوده با کشورهای پیشرفته اشتباه می کنند. مدیر و معلمین مدرسه چه تخصص و وقت اضافه ای دارند که صرف این گونه بچه ها کنند آیا اگر اتفاقی برای این نوع بچه ها یا بچه های همکلاسی آنها اتفاق بیفتد کسی جوابگو است
ولی یکی از دانش اموزان مدرسه زرازوند
|
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
متاسفانه مشکلاتی که در این دو سال و نیم مرتضی میری فرزند این محقق برای ۱۸۰ دانش اموز دیگر ایجاد کرده فراتر ازین حرفهاست . خود من بارها شاهد دلسوزی بیش از حد کلیه دست اندرکاران مدرسه و نمایندگان کلاسها در حق مرتضی میری بوده ام ولی قسمت بچه های ما فقط کتک و اذیتهای مرتضی بوده تو این مدت .
خوب عزیز من دست بچه ات رو بگیر ببر مدرسه ایی که واسه اینجور بچه ها امکانات و کارشناس دارن
اکبری
|
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
آقای میری خودشون یه محقق هستن ! کاش قبل از اینکارا از خود بچه ها می پرسیدن که رفتار مرتضی باهاشون چه جوریه و روزی چند وعده ازش کتک می خورن و مجبورا که تحملش کنن .
هنوز کلاس بندی سال گذشنه فراموش نشده که چه بلوایی درست کرد فرزند ایشون .
هیچ بچه ایی حاضر نیست کنارش بشینه . بچه هامون چه گناهی کردن آخه ‍!
آقای میری با رانت دسترسی به رسانه داری اخلاقو زیر پا میگداری !
ناشناس
|
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
با سلام، تمام حرف های اقای میری در مورد برخورد مدیر و اولیای مدرسه با پسرش کذب محض است و اصلا چنین برخوردهایی با پسر ایشان صورت نگرفته بلکه این پسر ایشان هست که مدام باعث ازار و اذیت بچه ها شده و انها را میزند و اب دهان به انها پرتاب می کند، حتی معلمین و مدیر را هم زده است، من خودم بارها شاهد بودم، جای چنین بچه هایی در مدارس عادی نیست چرا که تهدیدی برای امنیت و سلامت بچه های دیگر هستند، والسلام
ولی یکی از دانش آموزان دبستان زرازوند
|
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
به عنوان یکی از اولیای این مدرسه و رفتاری که از مدیر محترم این مدرسه در طول سالهای مختلف تحصیلی دیده ام بیان می کنم که متاسفانه بسیاری از مطالب فوق جنبه احساساتی داشته و با واقعیت نمی خواند. این مدیر رفتاری بسیار محبت آمیز و صمیمی با دانش آموزان دارد. تعجب می کنم چرا فردی محقق و جامعه شناس به قضیه یک بعدی نگاه می کند و چنین مطالبی را در ارتباط با این مدیر دلسوز بیان می کند. قاعدتا چنین کودکانی بهتر است که در مدارس خاص تحصیل کنند تا کمتر لطمه ببینند.
ولي دانش اموز مدرسه زرازوند
|
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
من كاملا با اين صحبتهاي اقاي ميري مخالفم واصلا نميدونم اين خبر گزاري چطور بدون تحقيق اين مطلب انتشار داده
خانم محبعلي مدير مدرسه بسيار با صبر وحوصله با بچه ها صحبت ميكنند حتي مرتضي من خودم بارها شاهد بودم مرتضي ايشان را زده وحرفها نا شايست به ايشان گفته ولي خانم محبعلي با صبوري موضوع را خاتمه دادند
از ديدار نيوز هم انتظار ميرفت ابتدا تحقيق كرده با تعدادي از والدين كه مرتضي هر روز بچه هاي انهارا مورد ضرب و شتم قرار ميدهد ،صحبت كند وبعد مطلبي به حق را انتشار دهد نه اينكه زحمات هر روزه مدير مدرسه را به راحتي زير پا بگذارد
ناشناس
|
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
من مطالب طرح شده از جانب آقای میری را مطالعه کردم و با توجه به اینکه خودم جزواولیای مدرسه و شاهدین قضیه بودم میتوانم با صراحت بگم که مطالب فوق کاملا کذب و دروغ میباشد و ایشان در رابطه با رفتار مدیربت مدرسه اغراق کردن در صورتی که رفتار پدر مرتضی با مدیریت به هیچ عنوان در شان یک استاد دانشگاه رفتار نکرده و حتی بعد از کلی فحاشی و بد دهنی به مدیریت مدرسه ضربه ای به کتف ایشان بیشترین توهین رو به یک شخصیت فرهنگی نمودند .جناب میری به عنوان یک استاد دانشگاه و یک سخصیت فرهیخته نه تنها به فکر درمان پسر اتیسم خود نیست بلکه از پذیرش مشکلات پسرش سر باز میزند و با توجه به مشکلات روانی پسرش که از جمله میتوان آسیب رساندن به همکلاسیهایش در حیاط مدرسه که خود من بارها شاهدش بودم میبایست مربی سابه با سابقه کار در زمینه کودکان اتیسم استخدام میکردند که ایشان بخلطر عدم پرداخت هزینه زیر بار نمیرفتند و خانم جوان بی تجربهکه هیچ اطااعاتی از اتیسم و رفتار با کودک اتیسم را ندارد که طبق گفته ی خود مربی سایه از دانشجویان آقای میری هستن با مبلغ بسیار ناچیز برای پسرسون در نظر گرفتن . حتی چند بار در حیاط مدرسه شتهد بودم که به اولیای دیگر مدرسه میگفت مرتضی خیلی اوضاش خرابه و من دیگه تحمل ندارم و ای کاش قبول نمیکردم .کاملا واضحه مطالبی که در متن از جانب مربیهای مرتضی نوشته شده دیکته شده از جهت ترس از استادشون اینگونه بیان شده
نجمه
|
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
متاسفانه خانم محبعلی به جای ترک پست خویش والدین نماها را اینجا گرد آورده است. آیا سیلی زدن به گوش بچه کلاس دوم هم علامت محبت است؟
ناشناس
|
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
سلام کار مدیر فوق العاده بد بود و بی داریتی یک مدیر رو نشون میده در بستن به روی کودک اوتیسمی حبس که نه جنایت محسوب میشه
اکبری
|
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
حبسی در کار نبوده ! مدیر جهت جلوگیری از آسیب رساندن بچه به خود و سایر همکلاسیها ایشون رو به اطاق خودشون بردن به همراه یکی دیگه از نمایندگان کلاس ها و جهت آرام شدنش براش چای و شیرینی میاره تا زنگ بزنن به ولی جهت بردن دانش آموز
محمد
|
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
با سلام واقعا جای تاسف داره که در دنیایی که مردمانش به بلوغ فکری رسیده و روز به روز در حال گسترش سطح فکری هستند یک نفر با عنوان فرهنگی رفتاری ناشایست آن هم با دانش اموزی از نوع خاص داشته باشه واقعا این جای تامل داره ...از یک سو نیاز به برخورد شدید دست اندرکاران و از سوی دیگر فشار افکار عمومی بر علیه اینجور افرادی است...واقعا برای آدمی که این رفتار رو داسته متاسفم ان شاالله زودتر به دامن ادمیت برگردد...
اکبری
|
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
بعد از دو سال و نیم که شاهد زحمات این مدیر بوده ام و بودن و نبودنش هیج نفعی برای پسر من نداره و سال چهارم رو باید دبستان دیگه ثبت نام کنم ، تاسف اصلی مال ما مردمه که شاهد هستیم محقق علوم دینی مون اخلاق رو زیر پا میگذاره و به راحتی به دروغ متوسل شده !
ناشناس
|
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
در مورد لایق نبودن مدیر جای هیچ شک و بحثی نیست ایشون در مقابل دانش اموزان دیگر هم رفتار غیر انسانی دارند به عین شاهد تنبیه هایی از قبیل کشیده شدن گوش ، سیلی ، پس گردنی و ...بوده ام غیر از اینها ایشان تخریب شخصیت و گرفتن اعتماد بنفس و عزت نفس بچه ها را نیز به نحو احسنت انجام میدهند که امیدوارم خدا جوابشون‌رو بدهد چون بچه ها معصوم و ساده ان و رفتارهای سرشار از عقده و غرض ورزی ایشان رو متوجه نمیشند اما ما والدین خوب درک میکنیم ، من خودم چندین بار به اموزش و پرورش مراجعه و شکایت مکتوب کرده ام . امیدوارم رسیدگی شود و ایشان یا اخراج و یا کنترل رفتار شوند.
حسین حجت پناه
|
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
سلام....بالاخره در مدرسه نرفتن دانش اموز چه کسی مقصر است؟ مدیر مدعی است پدر دانش اموز، با زایزنی فرزند را سنجش نبرده است و من بدون نامه سنحش ثبت نام نموده ام. اگر این ادعای مدیر را بپذیریم، پس کلر وی غیر قانونی بوده است. سنجش اشتباه کرده یا مدیر؟ چرا مدیر بدون محوز ثبت نام کرده است؟
اکبری
|
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
طبق بررسی های بعمل آمده فرزند ایشان فقط مجوز حضور با یک معلم سایه داشته اند
که چند وقتی بوده که همراه نداشتن .
ضمنا ثبت نام با این شرط و پادرمیانی مسجد محل انجام گرفته !!!
ولی یکی از دانش اموزان مدرسه زرازوند
|
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
شدیدا باید با این مدیر برخورد،قاطع و جدی بشه
اکبری
|
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
ولی عزیز اینکه یک بار بدون و-ی پ-ی ان کامنت میگذاری یک با هم با اتصال به و-ی پ ی - ا -ن خودش نشون دهنده غرض ورزی شماست
ناشناس
|
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
من معلم در سایه مرتضی بودم و به خاطر رفتار غیر حرفه مدیر مدرسه ( بعداً متوجه شدم ایشان کارمند اداری بوده اند و هیچ تخصصی در حوزه آموزش و پرورش کودکان ندارند) و تشویق دیگر دانش آموزان به آزار مرتضی مدرسه را ترک کردم. مرتضی یه بچه عادی است با اندکی تاخیر کلامی. بتوجه داشته باشید که بچه استثانی نیست که به مدرسه «استثنایی»دیگر ی برود. کمی از دید انسانی به این مسیله نگاه کنیم و مشکلاتی که این مدرسه برای یک پدر و مادر درست کرده است. اگر با این تفکر پیش برویم فردا ناشوایان، نابینایان, معلولان را باید از تحصیل محروم کنیم. آموزش و پروش رایگان برای همه دانش آموزان است و حق مسلم آنها . هرچند مدیر مدرسه با محروم کردن مرتضی و ایجاد شرایط خاص ماهانه یک میلیون و پانصد هزار تومان هزینه بر سر دست این خانواده گذاشته است. متاسفانه کودکان به ظاهر طبیعی در این مدرسه هستند که زورگویی و کتک زدن دانش آموزان دیگر برایشان امری عادی است و می دانند چطور دور از چشم معلم و مدیر این کار را انجام دهند.. مرتضی به خاطر تاخیر کلامی قادر به دفاع از خود نیست. مدیر مدرسه کودکان دیگر را که مرتضی را کتک می زدند و مثلا لباس زمستانی او را ۵ بار از میخ به زمین می انداختند مورد مواخذه قرار نمی داد بلکه مرتضی را که ۵ بار مجبور می شد از روی میز بلند شود و لباسش را به میخ بزند مورد توبیخ قرار می داد. مرتضی نه تنها از سوی مدیر مدرسه بلکه از سوی والدین دانش آموزان هم به طور سیستماتیک مورد خشونت کلامی و نگاهی واقع می شد. علت آن هم تشویق والدین از طرف مدیر مدرسه به انجام آن بود.
اولیای مدرسه وظیفه دارند از کودکان آسیب پذیر تر حمایت کنند نه اینکه دانش آموزان دیگر را به بد رفتاری با مرتضی تشویق کنند. هر کودکی نیاز به شیوه اموزش و مراقبت متفاوت دارد ، همه دانش آموزان حقوق یکسان
دارند.
ناشناس
|
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
من شاهد چند رفتار خانم مدیر بودم.خواهش میکنم پیگیری این مسیله را به مراجعی که صلاحیت بررسی این موضوع را دارن بدیم.چون قانون طبق شواهد ومدارک بهترین قاضی هست.اگرمدرسه مجوز ثبت نام این دانش اموزان رو داره.پس باید همکاری لازم را هم داشته باشه.اموزش وپرورش برای کم کردن مشکلات هست نه دامن زدن به مشکلات بچه ها.من در جواب مادر یا پدری که گفته این بچه های ناتوان نباید در مدرسه عادی باشن.جسارتا عرض میکنم.ایا بقیه بچه ها مشکلی ندارن......یا اگر فرزند خودتان این مشکل را داشت باز این نظر را میدادید.بترسید از اه مظلوم....
ناشناس
|
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
من شاهد چند رفتار ناپسند این مدیر با بچه های عادی بودم .چه برسه با مشکلدارها.اعتبار مدرسه ومعلم ها زیر سوال رفت.باید مسولین برای روشن شدن اذهان عمومی هر چه زودتر رسیدگی کنن وبه اطلاع مردم برسونن.بهترین راه برای حل مشکل صحبت با معلمهای سال گذشته که با این مدیر کار کردن ومعلم های سالهای قبل مرتضی.....
سامان سامنی
|
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
رفتار توأم با خشونت کلامی و فیزیکی مدیر مدرسه با خبرنگار انصاف نیوز و همراهان مرتضی میری نشان میدهد این بزرگوار قطعا از اختلال روانی رنج می برد.
کسی که توانایی گفتگو با خبرنگار را ندارد براساس چه معیاری تربیت چندین دانش آموز را برعهده گرفته!!!
جای تأسف برای والدین دانش اموزان این مدرسه دارم که فهم درستی از اتیسم و زبان پریشی با سندروم دان ندارند. مادر و بستگان درجه
سید جواد میری
|
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
سلام
من به عنوان پدر سید مرتضی میری می خواستم با برخی از والدین صحبتی کنم. پسر من تاخیر کلامی داشت و صرفا هفته ای 3 بار مدرسه میآید و به مدت دو ساعت و نیم. از این مدت 2 ساعتش را در کلاس هست یعنی جمعا در هفته هفت ساعت و نیم. حالا بفرمایید چگونه او می تواند 180 دانش آموز را آزار بدهد؟ زیبنده نیست انسان از ظلم و ظالم دفاع کند و حرف ناحق بزند. مدیر فرزند مرا محبوس نموده بود و او را تهدید به پلیس کرده بود و از او فیلمبرداری کرده است. این یک جرم است دوست گرامی.
با احترام
اکبری
|
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
آیا مشکل پسر شما فقط تاخیر کلامی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سامان سامنی
|
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
ادامه پیام اینجانب....
مادر و ۴ نفر از بستگان بنده معلم بوده و هستند. کاملا از سطح پایین دانش فرهنگیان در مواجهه با کودکان مبتلا به اختلالات گفتاری یا رفتارری
خبر دارم.
اما اون دوستان فضای مجازی که جناب استاد دکتر میری رو به سواستفاده از جایگاه خود برای نشر خبر خشونت علیه سیدمرتضی متهم میکنن لطفا نگاهی به صفحه شخصی ایشون در پژوهشگاه علوم انسانی بندازن. استاد دکتر میری در معتبرترین دانشگاه های روسیه، انگلستان، چین و ... تدریس کردن قطعا اگر میخواستن، خبر این توحش فرهنگی رو بسیار وسیع تر منعکس میکردن.
مدیرمدرسه نه تنها باید برکنار شود بلکه دادستان محترم در صورت اثبات جرم مدیر خاطی
سامان سامنی
|
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
... از دادستان محترم تقاضا دارم در صورت اثبات جرم مدیرخاطی با ایشان قانونی برخورد کنند تا شاهد چنین رفتارهای قرون وسطی در مدارس نباشیم
اکبری
|
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
آقای سامنی اینجور که از وبلاگتون مشخصه شما یا از شاگردای آقای میری هستید یا همکار ایشون و از اوضاع مدرسه بیخبر
اینم لینک وبلاگ برای اطلاع سایرین :
اکبری
|
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
http://languicy93.blogfa.com/post/1070
ولي يكي از دانش آموزان زرازوند
|
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
با سلام ، احتراما باستحضار ميرساند در اين مدتي كه پسرم در مدرسه زرازوند مشغول تحصيل است ، از سركار خانم محبعلي جز احترام و محبت چيزي نديده ايم. ايشان خودشان مادر هستند و بسيار مهربان و دلسوز مي باشند. نبايد زحمات شبانه روزي ايشان را ناديده بگيريم. من بارها از پسرم شنيده ام كه مرتضي پسر آقاي ميري باعث آزار و اذيت بچه ها مي شود و اي كاش به جاي اينكه خانم مدير عزيز را متهم كنيد مشكل پسرتون را حل كنيد تا ما هم با خاطر آسوده تر بچه هامون را مدرسه بفرستيم و دائم نگران رفتار مرتضي با پسرامون نباشيم.
ناشناس
|
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
با احترام به تمامی نظرات طرف صحبتم با آن دسته از دوستانی است که مدیری را در این‌چند سال زحمت فراوانی برای فرزندانشان کشیده اند تخریب کردند اولا اگر مدیر بد است شما چرا در این مدرسه ثبت نام کرده اید ؟ دوما اگر روزی پسر آقای میری فرزند شما بزند و خدای ناکرده سر ،دست ویا...زخمی شده یا بشکند باز هم در جبهه ایشان باقی می مانید؟
ناشناس
|
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
خانم محبعلی مطمئن باش ه ازطرف خداوندجواب تمام بی عدالتی هایت روخواهی گرفت ومن خودم به خیراین مدرسه هم دیداری خواهم داشت که جناب زرازوندشماخیرمدرسه سازبودیدنه خیرپادگان ساز
ولی یکی از دانش آموزان
|
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
با سلام بچه ی من از بچه های شیطون این مدرسه هست ولی واقعا تا به حال رفتار نادرستی از مدیر مدرسه ندیدم .ایشون بسیار با تحمل و مهربانانه با بچه ها رفتار میکنن .بچه ی من فکر میکرد چون مرتضی هرطور که میخواد میتونه رفتار کنه و کسی باهاش دعوا نمیکنه میتونه مثله اون پرخاش کنه و بچه های دیگر رو کتک بزنه . من فکر میکنم حالا که تمام والدین و کادر تربیتی مدرسه با اقای میری و مشکلات پسرشون کنار میان بد نیست که ایشون هم با قاعده و قانون مدرسه کنار بیان و تعامل بیشتری به خرج بدن علاوه بر اینکه ۷ودشون هم میدونن که پسرشون نباید و نمیتونه تنهایی در مدرسه بمونه
امید
|
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
دو طرف را به صبر دعوت میکنم از سخنان دو طرف من نفهمیدم کدوم مقصره .قضاوت وقتی درسته خودمان را در جای دو طرف بذاریم .آموزش و پرورش به این موضوع ورود پیدا کنه
ناشناس
|
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
چقدر دردناکه که به بعضی افراد هر چقدر هم محبت میشه باز هم از روی احساسات و به ناحق به پارتی بازی متوصل میشن و اینجوری جواب پس میدن. بسه آقای میری!
ولی دانش آموز زرازوند
|
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
برخلاف تمامی نظرات منتشر شده معتقد هستم که هدف آقای میری به هیچ وجه خانم مدیر زرازوند بخت برگشته نیست ! جناب میری اگه با همین روال دو سال و خورده ایی پیش می رفت جلو نهایت یک یا دو ماه دیگه کارش با زرازوند تموم میشد و والسلام . اما آینده و دوره دوم چی میشد ؟ دبستان جنبی زرازوند که دور دوم دبستان رو داره دبستان شهید باقری هست و اتفاقا ساز وکار خودشو داره و قدمت طولانی و از طرفی هییت امنایی ، مدیر و ناظمهای مرتب و دقیق و ....
ایشون از طریق این کار رسانه ایی می خوان قدرت رسانه اییشون رو پیشاپیش به رخ حریف بعدی یعنی مدیر محترم شهید باقری بکشن .
جناب مدیر دبستان شهید باقری آماده باش .... آقایون میری دارن میان !
البته پسر بزرگتر اقای میری خدا رو شکر سالم هستن و پیشاپیش آشنایی مدیر باقری با اقای میری برقرار شده .
ناشناس
|
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
مرتضی تا به حال نه دستی لای در کرده.نه چونه ای وسری شکسته.نه مشکل جنسی داشته.نه دزدی از کسی کرده.نه شیشها ای شکسته.نه دندونی شکسته و........اینارو برای محض اطلاع اولیا گفتم.که بدونن مرتضی از خیلی بچه های مشکل دار بهتر و با ابروتره
ناشناس
|
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
سلام به مسئولین ودوستان عزیز با كمال تاسف بازهم شاهد چنين بي كفايتى هايي در شاخه فرهنگ جامعه شديم .اولين جرم اينگونه افراد متاسفانه بى تعهدى ونداشتن اخلاق حرفه اى ووجدان كارى است .انهم در دنياى امروز كه قانون اساسى تمام كشورهاى توسعه يافته و حقوق بشر صريحا اعلام كرده مدارس حق جدا سازى كودكان استثنايي را از كودكان عادى ندارند . اين كودكان بايد در مدارس عادى با كودكان عادى رشد كنند وبزرگ شوندو ما شاهد اينگونه بى سوادى ،بى تعهدى ...باشيم .شايع ترين بد رفتارى جدا كردن كودك از جمع كلاس بدليل بازيگوشى هاى كودكانه اش از جمله بيشترين شيوه هاى ظلم وبى عدالتى در حق كودك است متاسفانه .
در حاليكه ما با داشتن فرهنگ غنى اسلامى چه در مكتب شريعت وشيعه چه در بين علما ومربيان بزرگ اسلامى وفيلسوفان تعليم وتربيت بازهم سر نقطه صفر ايستاده ايم .عمده ترين دليل تعصبات و بي مسوليتى شخص خودمدیردرمدرسه میباشدکه بین دانش آموزان تبعیض قائل است وباخشم ونفرت با دانش آموزان برخوردمیکند،ابن سينا فيلسوف بزرگ اسلامى ميگويد هرگز در تربيت ،كودك را به مرز عصبانيت وخشم نرسانيد ...واما قران كريم در اداب تربيت كودك وحفظ كرامت او چقدر تاكيد فرموده .....من نیزازمسئولین محترم تقاضای رسیدگی وبرکناری مدیرراخواستارم ..
بارالها مارا از ظالمين قرار مده
اکبری
|
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
توجه شما رو به نوشته خودتون جلب می کنم : " شايع ترين بد رفتارى جدا كردن كودك از جمع كلاس بدليل بازيگوشى هاى كودكانه اش از جمله بيشترين شيوه هاى ظلم وبى عدالتى در حق كودك است متاسفانه ."

اینجا صحبت از بیماری است نه بازیگوشی ...
ناشناس
|
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
سلام علیکم چراپیامهایی که واقعیت قضیه روروشن میکنه وباسندومدرک هستش ودرموردبی درایتی مدیرمدرسه هست رونمیزاریدخداپسندانه کارکنیدخواهش میکنم این نظرات قرارنیست یک سویه باشه وفقطنظرات به نفع مدیرروبزاریدهمه پیامهاروبزاریدچراکات میکنید
سهیلی
|
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
باسلام
پسر من سه ساله که توی این مدرسه درس میخوونه و تا به حال هیچ کدوم ازاین رفتارهایی که اقای میری بهشون اشاره کردند رو از خانم محبعلی ندیدم ،پسر اقای میری مشکلشون بزرگتر ازاین حرفای سال گذشته چنان لگدی به بچه ی من زد که تا بیمارستان و سونوگرافی من رو کشوند ،وقتی مربضیش عود میکنه اصلا نمیشه جلودارش بود و جیغ هایی که میزنه لرزه به تن همه ی بچه های مدرسه میندازه ،جای این بچه اصلا توی مدرسه ی عادی نیست ،جناب اقای میری به جای تشکر از مدیری که این بچه رو که خودتون هم نمیتونید تحملش کنید رو داره تحمل میکنه درست نیست اینجوری میکنید درضمن امسال میگید خانم محبعلی ،سال دیگه چی؟بعنی به جای درمان فرزندتون دنبال مقصر میگردید ؟تا کی؟بالاخره چی؟به جای این کارها به دنبال درمان باشید اقای محترم
ناشناس
|
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
خیلی جالب خانم مدیر و چند تا دست پروده هاش هر روز پیام میزارند مشکلی نیست ولی من یه پیشنهاد دارم به خانم مدیر ببین از او در نباش که بمونم اگه برم میگن ترسید نه بهتر دوستاته میگم بری تا بیشتر از این ابرو ریزی نشه ما باز هم میریم اموزش و پرورش شک نکن چون قبل اقای میری هم رفتیم شما اصلا اخلاق مدیریتی نداری حتی معلمین مدرسه هم برات هیج وساطتی نکردند اگر مدیر لایقی بود حتما وساطت اولیای مدرسه شامل حالت میشد پس بهتره محترمانه تشریف ببری باتشکر یکی از اولیایی که هر روز شاهد کارهای شما هستم خانم مدیر
ناشناس
|
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
من به شخصه تمام این اتحاماتی که به خانم مدیر را بیان کردن دروغ محض میدانم .چون از جمله اولیایی بودم که همیشه جز رفتار خوب و بااحترام از ایشون چیز دیگه ای ندیده ام و در ضمن مرتضی بچه ای بود که مشکلات شدیدی دارد و حتی برای پسر من و بچه های دیگر هم مشکلات شدیدی ایجاد میکرد و بارها و بارها پسرم شکایت های زیادی نسبت به رفتار وحشیانه ی مرتضی داشته است و من همیشه از پسرم می خواستم که ازش دوری کنه تا اسیبی جدی برای پسرم درست نکنه .ویه سوال اینجا پیش میاد که چرا بعد از ۳ سال اگر مشکلی بود و به گفته ی ایشون کتک یا بد دهنی یا رفتار زشتی از خانم مدیر دیدن چرا بعد از ۳ سال تازه متوجه شدن و یادشون افتتده و بیان کردن.با عقل سلیم جور درد نمیاد .از رفتار این پدر کاملا مشخصه که خود این آقا هم ...........
ناشناس
|
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
با سلام خدمت همه دوستان پسر من سه ساله که دراین مدرسه درس میخونه وبارها مورد اذیت وآزار مرتضی قرار گرفته زور مرتضی نسبت به هم سن وسالها ش خیلی بیشتره ومن همیشه نگرا ن پسرم وبقیه بچه ها هستم. واین مسئله ساده ای نیست که به راحتی ازش رد شد.
صبور
|
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
بسم اله الرحمن الرحیم خدا را شکر به انچه به ما عطا کرده و مارا در معرض آزمایش و امحان قرار می دهد و این ما بندگان هستیم که باید صبوری پیشه کنیم و از وجودلایزال حق تعالی بخواهیم که عاقبت همگان را بخیر کند داشتن فرزند نیز از امتحانات حضرت حق می باشد تا ما چگونه شکرگزار این نعمت باشیم و آن را لطف او بدانیم و اگر امتحان و آزمایش بر ما سخت شد این دنیا و آدمها را مقصر ندانیم بلکه صبور باشیم و به ائمه هدی توسل بجوییم تا با یاد و ذکر خداوند و معصومین به تطمئن القلوب و آرامش برسیم و یادمان نرود که شفا و رحمت دست خداوند است و همیشه و در همه حال ازاو مدد جسته تا بهترین ها را برای همه رقم بزند برادر بزرگوار در مقابل مصائب و سختی دنیا صبور با ش و درتلاش برای سلامتی کامل فرزندتان یاشید تا ایشان نیز عافیت کامل بدست آورد و بتواند با دیگران رابطه سالم و مفید داشته و از رنج مشکلات با دیگران بکاهد و از دیگران به خاطر صبوری در مقابل فرزندت شکر گزار حق تعالی باش تا خداوند بیشتر به شما لطف کند و فرزندتان بهبودی کامل پیدا کند و شما و سایرین به آرامش برسید با آرزوی توفیق روز افزون برای اولیا مدرسه و دست اندر کاران مدرسه با توجه به شناختی که من از مدیریت مدرسه دارم ایشان بسیار با دانش آموزان مودب و عین فرزندخودشان برخورد می نماید و سعی دارد تا مشکل دانش آموزان را حل نماید تا در محیظ مدرسه آرامش برقرا رشود و یاد مان باشد که ایشان خانم است وبا بچه ها عین مادررفتارمی کند و به واقع اینگونه هم هست تا همگان بتوانند بطور تساوی از محیط مدرسه بهره ببرند خداوند همه ما را از شر وسوسه شیطان دور کند و به ما چشم حق بین و عدالت خواه بده انشا لله
یکی از والدین
|
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
با سلام . آقای میری دراین مدت نه تنها کمک به فرزند خود کمکی نکردید بلکه آرامش فرزندان ما را هم بهم زدید . از خدا بترسید و رنج و مشکلات زندگی شخصی و خانوادگی خود را به جامعه و مدرسه منتقل ننمایید . ما برای سلامتی فرزند شما دعا می کنیم . ای کاش شما برای مشهور شدن از فرزند خود هزینه نمی کردید .
ولی یکی از دانش اموزان
|
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
عرض سلام خدمت همه حاضرین بنده پدر یکی دانش اموزان سال سوم هستم, ضمن عرض خسته نباشید خدمت خانم محبعلی وقدر دانی از زحمات ایشان وتاسف از مسا له پیش آمده روی صحبتم با جناب آقای میری که خود فردی فرهنگی میباشند ان هم در سطح بالای آموزشی ولی در مواجهه با این مشکل به شکل ضعیف وغیر حرفه ای عمل کرده وبجای حل مشکل خود و پسرشان بطور اساسی با ایجاد ناراحتی برای خود ومدیر یت واولیای مدرسه وحتی فرزند خودش عمل کرده اند به نظر بنده پسر ایشان باید در مدرسه مخصوص با معلمین وکادر ی که تخصص برخورد وآموزش به اینگونه افراد را دارند تحصیل کند صرفأ اینکه فاصله منزل تا مدرسه کم است دلیل قابل قبول برای انتخاب مدرسه و ثبت نام نمیباشد من خودم با توجه به شغلم و تخصصم که در اماکن آموزشی با کودکان مشغول به کار میباشم همیشه به فرزندم توصیه میکردم که در مقابل مرتضی بگونه ای رفتار کند که موجب عصبانیتش فراهم نشود تا آسیب نبیندچون افراد با این بیماری حتی از نوع خفیف در هنگام عصبانیت هیچ کنترلی در رفتارشان ندارند امیدوارم جناب میری در رفتارشان تجدید نظر کرده وبرای بهبود حال پسرشان وادامه تحصل ایشان بیشتر دقت کنند نه اینکه مغرضانه عمل کنند مخصوصأ که خودشان اشاره به بیماری کودکشان نموده اند.
ولي دانش اموز
|
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
به نظر من اقاي ميري دارن كمي إحساسي و سريع عمل ميكنند من به شخصه از خانم محبعلي به خاطرزحما تشون تشكر ميكنم
احمدی
|
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
متاسفم برخی اصحاب رسانه که اخبار کذب سفارشی منتشر مینمایند و تاسف بیشتر برای مدرک داران بی درک
ناشناس
|
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
خیلی جالبه تمام کامنتها برای دفاع از مدیری هست.که متوسل شده به انجمن مدرسه والتماس همه میکنه که حمایتم کنید.از مدرسه 160 نفری حدودا بعد از یک هفته 50 نفر هم کامنت نذاشتن.اقای میری به عنوان جامعه شناس بالای 4 هزار طرفدار داره.حتی در کشورهای دیگه.ولی شخصیت ومنش ایشون اجازه التماس کردن برای حمایت رو نمیده.وخودش از طریق مراجع قانونی پیگیر هست
یک معلم
|
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
انکار عملکرد مطلوب دبستان در طول سه سال گذشته که حاصل تلاش مدیر دلسوز و سایر عوامل اجرایی آن است، جفا به آموزش پرورش است و اکنون که حرکت احساسی اخیر یکی از اولیای محترم به جز کسب تجربه ای تلخ و تاخیر در روند رو به رشد مدرسه حاصل دیگری نداشته است باید تلاش کرد تا با تدبیر بیشتر آرامش به این محیط تعلیم و تربیت بازگردد. نه اینکه تعمدا با شمارش و مقایسه کامنت‌های موافق و مخالف فتنه‌ی دیگری را روشن کرد!
فاطمه موسوی
|
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
بنده آموزگار دبستان زرازوند هستم که در همان پایه ای که مرتضی میری درس میخواند مشغول به کار هستم. به عنوان کسی که هرروز در آن مدرسه رفت و آمد دارم و نه به عنوان آموزگار آن مدرسه، در طی دوسال اخیر که قدم در دبستان زرازوند گذاشته ام؛ شاهد ارتباط توآم با صبر و حوصله و درایت مدیر مدرسه با این دانش آموز بوده ام که از هر ترفند مادرانه ای برای آرام نگه داشتن دانش آموز مذکور دریغ نکرده اند. اما مرتضی هرسال بزرگ تر میشود و قد میکشد و لذا کنترل او سخت تر است
نجمه
|
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
سلام خانم موسوی
من مادر سید مرتضی هستم. شما اینگونه که درباره پسر من سخن میگویید آشکار است که او را نمیشناسید. زیرا پسرم دیوانه نیست. او به دلیل اینکه زبان مادریش فارسی نبوده و روسی بوده و در منزل ما به چهر زبان روسی و فارسی و ترکی و انگلیسی صحبت میشده تاخیر کلامی داشته و این تاخیر کلامی باعث شده است که در ارتباطات اجتماعی و کلامی نسبت به کودکان همسال احساس پایین تری داشته باشد و این حس را در مواحهه های تنش آفرین کودکی به صورت سخت جبران کند ولی این دلیل نمیشود که برخی اولیا محترم در این صفحه به ناحق بنویسند که او 180 دانش آموز را مورد آزار قرار داده است! سید مرتضی 3 بار در هفته به مدرسه می آید و از این 3 بار در هفته فقط روزی دو ساعت و نیم در مدرسه است و از این دو ساعت و نیم فقط نیم ساعت و در سه روز میشود یکساعت و نیم در حیات است، حال او چگونه می تواند 180 نفر را در عرض نیم ساعت در روز آزار دهد؟ من همه اولیا و خود جنابعالی را به انصاف دعوت می کنم که پایه و اساس دین شما اسلام است. من بواسطه همسرم به اسلام گرویدم و او به من میگفت اساس دین اسلام انصاف است ولی در سخن شما خانم موسوی من ردپای انصاف را نمیبینم. امیدوارم خداوند شما را متنبه کند و همگی ما را اهل انصاف قرار دهد. از میهمان نوازی شما در ایران سپاسگزارم.

نجمه میری مادر سید مرتضی میری
فاطمه موسوی
|
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
برای همه ی دوستانی!!! که به طور ناشناس نظر میدهند یک پیشنهاد دارم
(جگر شیر نداری سفر عشق نرو.........)
خودت رو معرفی کن اول؛ بعد نظر بده.
در ضمن بیش از این در انرژی و وقت کادر مدرسه ی زرازوند اخلال ایجاد کردن، دودش امسال مستقیم در چشم دانش آموزان فرو خواهد رفت.