افزایش ۶۳ درصدی تعداد مدارس ابتدایی پس از انقلاب

بنابر اعلام معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در طول ۴۰ ساله انقلاب و همراه با افزایش جمعیت دانش‌آموزی، تعداد مدارس ابتدایی نسبت به دوره قبل از انقلاب با رشدی ۶۳ درصدی همراه بوده است.

کد خبر: ۱۹۶۰۶
۱۵:۲۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
دیدارنیوز - به گزارش ایسنا، با افزایش جمعیت دانش‌آموزی در دوره ابتدایی، تعداد مدارس ابتدایی از ۳۹ هزار و ۶۷۹ در سال ۵۷ به ۶۴ هزار و ۸۰۷ باب در سال ۹۷ با ۶۳ درصد رشد از دستاوردهای وزارت آموزش‌وپرورش در چهل‌سالگی انقلاب، در معاونت آموزش ابتدایی است.

طبق این گزارش، معاونت آموزش ابتدایی مأموریت دارد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و پیرامونی، منابع و امکانات در اختیار و در چارچوب قوانین، اهداف، راهبردها و سیاست‌های کلان آموزش‌وپرورش کشور، زمینه‌ها، فرصت‌ها و موقعیت‌های آموزش و یادگیری را بر اساس برنامه درسی ملی، برای بروز و ظهور استعدادهای دانش آموزان دوره ابتدایی (پیش‌دبستانی و دبستانی) و دوره‌های مختلف تحصیلی عشایری و کسب آمادگی‌های لازم جهت استمرار یادگیری آنان در دوره‌های تحصیلی بالاتر را فراهم کند.

این معاونت در سه دفتر آموزش ابتدایی، آموزش پیش‌دبستانی، آموزش عشایری مشغول به فعالیت است.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، از مهم‌ترین فعالیت‌های دفتر آموزش ابتدایی در ۴ دهه اخیر می‌توان به افزایش تعداد دانش‌آموز دوره ابتدایی از ۵ میلیون و ۲۰ هزار و ۶۸۶ در سال ۵۷ به ۷میلیون و ۸۷۷ هزار و ۹۴۵ نفر در سال ۹۷ با ۵۶ درصد رشد، افزایش تعداد دانش‌آموز دختر دوره ابتدایی از یک میلیون و ۹۵۲ هزار و ۴۷۲ در سال ۵۷ به ۳ میلون و ۸۲۴ هزار و ۴۸۲ نفر در سال ۹۷ با ۹۵ درصد رشد اشاره کرد.

همچنین افزایش نرخ ثبت‌نام خالص دوره ابتدایی از (۹۷.۲ درصد) در سال تحصیلی ۸۶-۸۵ به (۹۸.۱۳ درصد) در سال تحصیلی ۹۷-۹۶، افزایش نرخ ثبت‌نام خالص دوره ابتدایی (دختر) از (۹۵.۴ درصد) در سال تحصیلی ۸۶-۸۵ به (۹۸.۱۴ درصد) در سال تحصیلی ۹۷-۹۶، افزایش تعداد آموزشگاه دوره ابتدایی از ۳۹ هزار و ۶۷۹ در سال ۵۷ به ۶۴ هزار و ۸۰۷ در سال ۹۷ با ۶۳ درصد رشد، افزایش تعداد کلاس دوره ابتدایی از ۱۵۰ هزار و ۳۳۷ در سال ۵۷ به ۳۳۷ هزار و ۵۳۷ در سال ۹۷ با ۱۲۴ درصد رشد، افزایش تعداد کارکنان زن دوره ابتدایی از ۸۷ هزار و ۴۷۵ در سال ۵۷ به ۲۵۲ هزار و ۱۰۱ در سال ۹۷ با ۱۸۸ درصد رشد روبرو بوده است.

این در حالیست که می‌توان به دستاوردهای دیگر همچون اجرای ده‌ها طرح و برنامه عدالت آموزشی و کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی در مدارس دوره ابتدایی و عشایر کشور و برگزاری ۸ دوره جشنواره پروژه‌های علمی دانش‌آموزی در دوره ابتدایی نیز اشاره کرد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: